Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Vrouw kiest vakantiebestemming

Heerhugowaard, 1 april 2008 - Een man die de vakantiebestemming uitzoekt? Dat komt maar zelden voor, zo blijkt uit online onderzoek van Belvilla. In bijna drie kwart van de gevallen is het de vrouw die bepaalt waar de reis heen gaat.

Belvilla, specialist in de verhuur van vakantiehuizen, heeft een onderzoek gehouden onder de bezoekers van haar website om erachter te komen wie in het gezin de vakantiebestemming kiest. Hieruit blijkt dat de man zich in veel gevallen niet of nauwelijks met deze keuze bemoeit. Met 74 procent staan de vrouwen duidelijk bovenaan. Het aandeel mannen dat de bestemming uitzoekt is slechts 19 procent. In zeven procent van de gevallen maken de kinderen de keuze. Aan het onderzoek van Belvilla deden in totaal 1198 personen mee.

Nick Bosch van Rosenthal, directeur van Belvilla, over de cijfers: 'We vermoedden al dat de locatiekeuze het domein van de vrouw is. De bevestiging hiervan is belangrijk om beter in te kunnen spelen op het keuzeproces van de vakantiebestemming. Voor vrouwen spelen foto's en sfeerverhalen een belangrijke rol bij de keuze voor een bestemming. We peilen regelmatig op deze manier de mening van onze klanten over uiteenlopende zaken om hen zo optimaal te kunnen blijven bedienen."

Over Belvilla
Belvilla is specialist in de verhuur van vakantiehuizen. De organisatie is marktleider in Nederland en bestaat 20 jaar. Belvilla verzorgt voor meer dan 150.000 klanten per jaar een verblijf in een van de 6525 winterse en zomerse vakantieaccommodaties in dertien Europese landen. Belvilla onderscheidt zich door haar ruime aanbod van karakteristieke vakantiehuizen, simpele boekingsprocedures en de real-time beschikbaarheid. De organisatie heeft 65 medewerkers in dienst. Meer informatie is beschikbaar op www.belvilla.nl.

EINDE PERSBERICHT



Ingezonden persbericht