NOFF-virals winnen prestigieuze SpinAward (04-04-08)
In de Heineken Music Hall werden gisteravond de SpinAwards
uitgereikt, de Nederlandse jaarprijzen voor creativiteit in
interactieve communicatie. Ontwerpbureau POOL worldwide won voor de
campagne die zij ontwikkelde voor het Nederlands Online Film Festival
de zilveren SpinAward voor de Beste Online Campagne.
POOL worldwide ontwikkelde een campagne waarin trailers van drie
Nederlandse films opnieuw gemonteerd werden waardoor het genre
veranderde. Zo was de trailer van de thriller Zwartboek nu een trailer
voor de romantische komedie Zwartboek en werd de actiethriller Van God
Los een gayfilm.
Het juryrapport: "Schoolvoorbeeld van creativiteit met weinig budget.
Met de juiste instelling, passie en doorzettingsvermogen een
bijzondere prestatie geleverd. Door voor een niche product veel
publiciteit te genereren. Het idee is gewoon goed, en vooral de
uitwerking en de seeding strategie zijn briljant."
Om de virals te bekijken, ga naar www.noff.nl en klik op NOFF 2007.
Pool Worldwide ontwikkelde ook de viral voor het NOFF 2008: TBS in
Lego.
NOFF-virals winnen prestigieuze SpinAward
Inschrijving voor het Nederlands Film Festival en het NOFF geopend
Binnen 9 dagen goud voor Zomerhitte
Vertoning 10 favoriete films van 10 regisseurs in 1 weekend
Gouden Film voor TBS
Alibi binnen twee weken Gouden Film
Platina Film voor Moordwijven
Nederlandse coproductie wint de Sundance/NHK International Filmmaker
Award
Nederlandse films op het Rotterdams Film Festival
Nederlands Film Festival wederom grootste media-evenement
Alles is Liefde behaalt in recordtempo één miljoen bezoekers
NBC Universal introduceert 'Shocking Shorts Awards'
Alles is Liefde in recordtempo Platina Film
Waar is het Paard van Sinterklaas? is Gouden Film
Gouden Film voor Timboektoe
Kristallen Film voor Goud
Met 100.000 bezoekers nu al Gouden Film voor Alles is Liefde
© Nederlands Film Festival 2008. Alle rechten voorbehouden.
Nederlands Film Festival