Nederlands Film Festival

NOFF-virals winnen prestigieuze SpinAward (04-04-08)

In de Heineken Music Hall werden gisteravond de SpinAwards uitgereikt, de Nederlandse jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie. Ontwerpbureau POOL worldwide won voor de campagne die zij ontwikkelde voor het Nederlands Online Film Festival de zilveren SpinAward voor de Beste Online Campagne.

POOL worldwide ontwikkelde een campagne waarin trailers van drie Nederlandse films opnieuw gemonteerd werden waardoor het genre veranderde. Zo was de trailer van de thriller Zwartboek nu een trailer voor de romantische komedie Zwartboek en werd de actiethriller Van God Los een gayfilm.

Het juryrapport: "Schoolvoorbeeld van creativiteit met weinig budget. Met de juiste instelling, passie en doorzettingsvermogen een bijzondere prestatie geleverd. Door voor een niche product veel publiciteit te genereren. Het idee is gewoon goed, en vooral de uitwerking en de seeding strategie zijn briljant."

Om de virals te bekijken, ga naar www.noff.nl en klik op NOFF 2007. Pool Worldwide ontwikkelde ook de viral voor het NOFF 2008: TBS in Lego.

NOFF-virals winnen prestigieuze SpinAward

Inschrijving voor het Nederlands Film Festival en het NOFF geopend

Binnen 9 dagen goud voor Zomerhitte

Vertoning 10 favoriete films van 10 regisseurs in 1 weekend

Gouden Film voor TBS

Alibi binnen twee weken Gouden Film

Platina Film voor Moordwijven

Nederlandse coproductie wint de Sundance/NHK International Filmmaker Award

Nederlandse films op het Rotterdams Film Festival

Nederlands Film Festival wederom grootste media-evenement

Alles is Liefde behaalt in recordtempo één miljoen bezoekers

NBC Universal introduceert 'Shocking Shorts Awards'

Alles is Liefde in recordtempo Platina Film

Waar is het Paard van Sinterklaas? is Gouden Film

Gouden Film voor Timboektoe

Kristallen Film voor Goud

Met 100.000 bezoekers nu al Gouden Film voor Alles is Liefde

© Nederlands Film Festival 2008. Alle rechten voorbehouden.