Nieuwe arbeidsmarktcampagne Generali
Het blijft een uitdaging om als verzekeraar geschikte medewerkers te
vinden. En ervoor te zorgen dat je je onderscheidt van de rest.
Generali neemt deze uitdaging serieus en gaat met een geheel
vernieuwde arbeidsmarktcampagne van start. Onderdeel hiervan is de
nieuwe website www.werkenbijgenerali.nl. Op deze website kunnen
geïnteresseerden meer info vinden over Generali als werkgever en zijn
de actuele vacatures te vinden. Tijdens de Nationale Carrièrebeurs
werd de website geïntroduceerd.
In de kijker met cartoons
Joop Vriesema, directeur HRM van Generali: "Voordat je het weet verval
je met arbeidsmarktcommunicatie in clichés over de informele
bedrijfscultuur en goede arbeidsvoorwaarden. En ja, een informele
bedrijfscultuur en goede arbeidsvoorwaarden hebben wij natuurlijk ook.
Maar er is meer bij ons. De persoonlijke benadering van ons bedrijf
richting onze klanten, houden wij ook aan naar onze medewerkers. Ook
betrekken wij oud-medewerkers in onze zoektocht naar geschikte
kandidaten. Dat werkt goed. Mensen die hier een aantal jaren hebben
rondgelopen weten vaak als geen ander hoe het er hier aan toe gaat.
Zij weten ook goed wat voor type mensen wij zoeken. Bij deze originele
invalshoek hoort een onderscheidende benadering van potentiële
werknemers. Dit hebben wij gevonden in de vorm van cartoons. Met
getekend beeld kan je kort en krachtig uitleggen wie je bent en waar
je voor staat. Ook kun je thema's bespreken waarmee je je bedrijf een
duidelijk gezicht geeft. Hiervoor zoeken we gedurende heel 2008 de
media op. De cartoons zetten we in als advertentie, ze zijn wekelijks
te zien in de Metro, Assurantie Magazine en AM Signalen."
Prijsvraag op Nationale Carrièrebeurs
Tijdens de Nationale Carrièrebeurs introduceerde Generali de nieuwe
website. Op de beursvloer werd duidelijk dat de zoektocht naar
potentials met een creatieve geest was begonnen. Binnen de lijn van de
campagne werd een prijsvraag uitgeschreven. Bezoekers van de stand van
Generali moesten een lege cartoon invullen met een pakkende, zelf
bedachte tekst. De te winnen prijs was een rode Vespa scooter. "Een
passende prijs", aldus Joop Vriesema van Generali. "We zijn een
Nederlands bedrijf van Italiaanse komaf en hebben een prachtig rood
logo. Dus de link is snel gelegd. We hebben trouwens veel inzendingen
ontvangen, dus we kunnen terug kijken op een geslaagde actie. De
winnaar van onze prijsvraag rijdt nu door de straten met een rode
Vespa én kan zijn inzending binnenkort daadwerkelijk terug zien als
advertentie. Dus die potential zet zichzelf ook nog eens extra in de
kijker."
In de arbeidsmarktcampagne is - geheel volgens Generali-stijl -
voorzien in een aantal verrassende methoden voor het verkrijgen van
aandacht. Hiermee beoogt de verzekeraar mensen aan te spreken die
zich, net als het bedrijf zelf, durven te onderscheiden van de rest.
"En om originele mensen aan te trekken, moet je ze op een verrassende
manier benaderen", aldus Joop Vriesema.
Publicatiedatum: 04-04-2008
© Generali verzekeringsgroep 2008
Generali