Generali

Nieuwe arbeidsmarktcampagne Generali

Het blijft een uitdaging om als verzekeraar geschikte medewerkers te vinden. En ervoor te zorgen dat je je onderscheidt van de rest. Generali neemt deze uitdaging serieus en gaat met een geheel vernieuwde arbeidsmarktcampagne van start. Onderdeel hiervan is de nieuwe website www.werkenbijgenerali.nl. Op deze website kunnen geïnteresseerden meer info vinden over Generali als werkgever en zijn de actuele vacatures te vinden. Tijdens de Nationale Carrièrebeurs werd de website geïntroduceerd.

In de kijker met cartoons
Joop Vriesema, directeur HRM van Generali: "Voordat je het weet verval je met arbeidsmarktcommunicatie in clichés over de informele bedrijfscultuur en goede arbeidsvoorwaarden. En ja, een informele bedrijfscultuur en goede arbeidsvoorwaarden hebben wij natuurlijk ook. Maar er is meer bij ons. De persoonlijke benadering van ons bedrijf richting onze klanten, houden wij ook aan naar onze medewerkers. Ook betrekken wij oud-medewerkers in onze zoektocht naar geschikte kandidaten. Dat werkt goed. Mensen die hier een aantal jaren hebben rondgelopen weten vaak als geen ander hoe het er hier aan toe gaat. Zij weten ook goed wat voor type mensen wij zoeken. Bij deze originele invalshoek hoort een onderscheidende benadering van potentiële werknemers. Dit hebben wij gevonden in de vorm van cartoons. Met getekend beeld kan je kort en krachtig uitleggen wie je bent en waar je voor staat. Ook kun je thema's bespreken waarmee je je bedrijf een duidelijk gezicht geeft. Hiervoor zoeken we gedurende heel 2008 de media op. De cartoons zetten we in als advertentie, ze zijn wekelijks te zien in de Metro, Assurantie Magazine en AM Signalen."

Prijsvraag op Nationale Carrièrebeurs
Tijdens de Nationale Carrièrebeurs introduceerde Generali de nieuwe website. Op de beursvloer werd duidelijk dat de zoektocht naar potentials met een creatieve geest was begonnen. Binnen de lijn van de campagne werd een prijsvraag uitgeschreven. Bezoekers van de stand van Generali moesten een lege cartoon invullen met een pakkende, zelf bedachte tekst. De te winnen prijs was een rode Vespa scooter. "Een passende prijs", aldus Joop Vriesema van Generali. "We zijn een Nederlands bedrijf van Italiaanse komaf en hebben een prachtig rood logo. Dus de link is snel gelegd. We hebben trouwens veel inzendingen ontvangen, dus we kunnen terug kijken op een geslaagde actie. De winnaar van onze prijsvraag rijdt nu door de straten met een rode Vespa én kan zijn inzending binnenkort daadwerkelijk terug zien als advertentie. Dus die potential zet zichzelf ook nog eens extra in de kijker."

In de arbeidsmarktcampagne is - geheel volgens Generali-stijl - voorzien in een aantal verrassende methoden voor het verkrijgen van aandacht. Hiermee beoogt de verzekeraar mensen aan te spreken die zich, net als het bedrijf zelf, durven te onderscheiden van de rest. "En om originele mensen aan te trekken, moet je ze op een verrassende manier benaderen", aldus Joop Vriesema.

Publicatiedatum: 04-04-2008

© Generali verzekeringsgroep 2008