Ingezonden persbericht


Persbericht Nederlands Film Festival
Utrecht, 4 april 2008

NOFF-virals winnen Spin Award

In de Heineken Music Hall werden gisteravond de SpinAwards uitgereikt. Ontwerpbureau POOL worldwide won voor de campange die zij ontwikkelde voor het Nederlands Online Film Festival de zilveren Spin Award voor de Beste Online Campagne.

POOL worldwide ontwikkelde een campagne waarin trailers van drie Nederlandse films opnieuw gemonteerd werden waardoor het genre veranderde. Zo was de trailer van de thriller Zwartboek nu een trailer voor de romantische komedie Zwartboek en werd de actiethriller Van God Los een gayfilm.

Het juryrapport: "Schoolvoorbeeld van creativiteit met weinig budget. Met de juiste instelling, passie en doorzettingsvermogen een bijzondere prestatie geleverd. Door voor een niche product veel publiciteit te genereren. Het idee is gewoon goed, en vooral de uitwerking en de seeding strategie zijn briljant".

Om de virals te bekijken, ga naar www.noff.nl en klik op NOFF 2007.

Einde persbericht



Ingezonden persbericht