Oxxio wil 10 procent minder energie verkopen

BespaarBonus beloont besparingen van consument met driehonderd euro cash

Hilversum, 4 april 2008 - Oxxio, de vierde energieleverancier van Nederland, wil zijn klanten minder energie gaan verkopen. Onder de noemer BespaarBonus start Oxxio een grootschalige actie om consumenten aan te zetten tot het daadwerkelijk verlagen van het energieverbruik. De tijd van alleen maar praten over het milieu en klimaatverandering is volgens Oxxio nu echt voorbij. Met behulp van deze actie kan iedere klant over een periode van drie jaar 10 procent minder energie verbruiken dan op dit moment. Om dit te bewerkstelligen zorgt Oxxio voor een concrete begeleiding van de consument in dit traject met online adviezen. Daarnaast kunnen klanten van Oxxio met behulp van een 'slimme meter' dagelijks online hun verbruik volgen.

Ofschoon een 10 procent lager energieverbruik op zichzelf al een substantieel financieel voordeel oplevert, wil Oxxio het besparen extra aantrekkelijk maken door iedereen die 10 procent bespaart na drie jaar nog eens extra te belonen met een contante uitkering van 300 euro.

Een 10 procent reductie in het particulier energieverbruik in Nederland is méér dan een druppel op een gloeiende plaat. Als alle huishoudens in Nederland meedoen resulteert dat in een energiebesparing van 5,9 PetaJoule, hetgeen overeenkomt met 735 duizend ton pure CO2. Dit is te vergelijking met 2 keer het jaarlijkse energieverbruik van alle huishoudens in Amsterdam.

Geen excuus meer
Erik de Heus, algemeen directeur van Oxxio: "Er wordt in Nederland veel gesproken over zuiniger omgaan met energie en groene initiatieven, maar feitelijk gebeurt er te weinig. Het grote succes van de gesubsidieerde zonnepanelen wijst erop dat de consument zeker bereid is zelf stappen te zetten, vooral wanneer er een extra stimulans wordt gegeven. En nu is er drievoudig voordeel voor de klant: de scherpe tarieven van Oxxio, een 10 procent lager verbruik en dus lagere energierekening én nog eens driehonderd euro als bonus."

De HIER Klimaatcampagne is enthousiast over het initiatief van Oxxio. Minder energie verbruiken is een belangrijke stap op weg naar een klimaatneutrale levensstijl waarmee het klimaat niet wordt belast. Oxxio krijgt daarom het HIER-logo toegekend voor de BepaarBonus-actie.

Online aanmelden
Meedoen is eenvoudig. Zowel bestaande als nieuwe klanten van Oxxio kunnen zich online aanmelden op www.oxxio.nl/bespaarbonus. Hier kan elke deelnemer aangeven wat zijn of haar laatst gemeten jaarverbruik was, op basis van de meest recente volledige jaarrekening. Vervolgens wordt in de komende twee jaar met hulp van Oxxio het energieverbruik naar beneden gebracht. In het derde jaar wordt vervolgens gemeten of de besparing van 10 procent ook daadwerkelijk gerealiseerd is.

"Een commerciële leverancier die minder wil gaan verkopen aan zijn klanten lijkt wellicht wat vreemd, maar we zien het als een investering in onze klanten", zo licht Erik de Heus toe. "Een investering in het aantrekken van nieuwe klanten en in het aanpakken van het klimaatprobleem. Als eerste energieleverancier willen we serieus werk maken van energie besparen. We willen zoveel mogelijk klanten die zo weinig mogelijk energie verbruiken, want de groenste energie is niet-gebruikte energie. En als we daar extra voordeel voor moeten bieden, dan doen we dat."

Meer informatie over Oxxio en de BespaarBonus wordt hier in een video van twee minuten toegelicht. Tevens kunt u hier High res beeldmateriaal downloaden of mail naar oxxio(at)whizpr.nl.

Over Oxxio
Door vast te houden aan de kernwaarden voordeel, transparantie, duurzaamheid en innovatie is Oxxio sinds 2000 uitgegroeid tot de tweede energieleverancier in elke regio van Nederland. Oxxio richt zich op zowel de consumentenmarkt als het MKB en de grootzakelijke markt. Inmiddels heeft Oxxio ruim 800.000 klanten.
Oxxio is onderdeel van Centrica plc met dochterbedrijven zoals British Gas, Centrica Energy, DYNO, Luminus in België, Luseo in Spanje, Direct Energy, CPL en WTU in Amerika.



Ingezonden persbericht