Ingezonden persbericht


Na 15 jaar voorzitter van het Marketing Executive Center (MEC) te zijn geweest, richt Richard van Nieuwenhoven Helbach de "Customer Passion Company" op.

People + Passion = Performance + Profits

Amsterdam, 4 april 2008
Richard: "Het vernieuwende van dit initiatief is dat de Customer Passion Company voor een netwerk van Kennispartners staat op het gebied van Customer Relationship Management, Customer Experience Management en Customer Value Management. Ik heb geconstateerd dat er in de markt behoefte is aan één aanspreekpunt als het gaat over het succesvol implementeren van alle aspecten van Customer Relationship Management als strategische keuze." "Ik heb deze naam gekozen omdat uit onderzoek én in de praktijk blijkt dat een onderneming beter presteert en een hoger rendement behaalt wanneer allen die in het zakelijke proces betrokken zijn passie voor de klant voelen en tonen en wanneer de bedrijfsprocessen deze passie optimaal ondersteunen. De long term value van de klant zal aanzienlijk toenemen wanneer de klant deze passie, energie en inspiratie ervaart en er deel van uit wil maken. Vandaar dat we nu gaan voor onze eigen 4 P's: People + Passion = Performance + Profits. De Customer Passion Company is een advies- en projectenorganisatie voor CRM, Customer Experience Management en Customer Value Management en bestaat uit multidisciplinaire teams van de meest waardevolle marketing- en management adviseurs, communicatie deskundigen, projectleiders, ICT en Internet specialisten, onderzoekers en deskundigen op het gebied van Human Resource Management, coaching en training. De Customer Passion Company benadert CRM voornamelijk vanuit managerial perspectief en procesmatige organisatie ontwikkeling van binnenuit waarbij ketenintegratie met de klant ("Customer Integration") het ultieme doel is.

Onze Missie is:
Een "door passie gedreven" verandering en vernieuwing van binnenuit bij de organisatie te realiseren met als doel de klantgerichtheid en de klantwaarde aanzienlijk te verhogen en daarmee het rendement van de onderneming.

Over Richard R. van Nieuwenhoven Helbach
Richard R. van Nieuwenhoven Helbach is een marketing professional in hart en nieren (old school én new school). Collega's noemen hem een pragmatische strateeg en hij heeft als geen ander een creatieve en oorspronkelijke kijk op zaken.

Volgde onder meer de marketing opleiding NIMA-C en het internationale MBA. Heeft een voorspoedige carrière in het bedrijfsleven en bekleedde diverse marketing en management functies op nationaal en internationaal niveau. Richtte in 1991 het Marketing Executive Center op waarvan hij 15 jaar Voorzitter is geweest. Droeg vorig jaar het Voorzitterschap van deze toonaangevende netwerk organisatie van marketing en business professionals over aan Egbert Jan van Bel.

Sinds maart 2008 is hij oprichter en Director Client Relations van de Customer Passion Company, een consultancy en projectenorganisatie op het gebied van CRM, Customer Experience Management en Customer Value Management. Zijn persoonlijke Missie is het bij bedrijven succesvol realiseren van zijn eigen 4 P's: People + Passion = Performance + Profits





Ingezonden persbericht