NOC*NSF


Nominatie sportmarketeer 2007 bekend

ARNHEM - Op 3 april is bekend geworden wie worden voorgedragen als Sportmarketeer van het Jaar 2007. Met de verkiezing "Sportmarketeer van het jaar" onderscheiden NOC*NSF en de BVVS (Fontys SPECO) een persoon of organisatie die een topprestatie heeft geleverd op het gebied van marketing of marketing-communicatie van of door middel van sport.

De jury heeft de volgende sportmarketeers voorgedragen. De genomineerden zijn gekozen uit een grotere groep kandidaten die allen een topprestatie hebben neergezet. De nominaties staan in willekeurige volgorde: Sylvia Vrugt (Zounds), Peter Hopstaken (Sport Knowhow XL) en Frank Weijers (Unilever).

Sylvia Vrugt, gaat primair uit van de gebruiker/sporter en wat die nodig heeft om zijn sport te beoefenen. Van hieruit heeft zij voor de KNSB in 2007 het marketingplan opgezet dat inmiddels in uitvoering is naar de focusdoelgroepen: schoolschaatsers, competitieschaatsers en de "beter dan eerst" schaatsers. De combinatie van theorie en praktijk met direct draagvlak binnen een half jaar is voor een complexe bond als de KNSB een topprestatie van formaat.

Peter Hopstaken is in september 2007 gestart met het digitale platform Sport Knowhow XL, dé zoekmachine voor de sport. Een informatief platform voor iedereen die binnen of vóór de sport werkt of een daarin een plek ambieert. De brede en originele aanpak van Sport Knowhow XL voorziet tussen al bestaande communicatiekanalen in een sterke behoefte. Binnen een afzienbare tijd lijkt een plek veroverd in de digitale sportmarkt.

Frank Weijers is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Unilever tot grote sportsponsor en medeverantwoordelijk voor de succesvolle OMO Buitenspeelbond en OLA Waterspelen. Zijn betrokkenheid bij de sport gaat verder. Hij heeft als een van de projectleiders de SIRE campagne "Geef kinderen hun spel terug" ontwikkeld en geïmplementeerd. Deze campagne heeft daadwerkelijk gezorgd voor een verschuiving in het denken en doen van ouders langs de sportvelden.

Krachtig bij al deze genomineerden is hun sportintrinsieke motivatie, hun ondernemerschap en hun inzet voor de breedte van sport. Zo zijn er dit jaar géén voordrachten van typische topsportprojecten. De inzendingen tonen dat in de sport marketing, innovatie en samenwerking met bedrijfsleven en media een steeds sterkere plaats krijgt.

Tijdens Hét Sportmarketingcongres, 24 april as, op Papendal wordt de winnaar bekend gemaakt en de bijbehorende prijs uitgereikt door Leo van Wijk, bestuurslid NOC*NSF, marketing.

>> Klik hier voor meer info over het sportmarketingcongres

(7 april 2008)