Ingezonden persbericht


Persbericht

Capital ID sluit overeenkomst met Metia als partner voor Verenigd Koninkrijk

Zwolle, 7 april 2008 -- Capital ID, specialist in marketing operations management (MOM), heeft een overeenkomst gesloten met Metia aan als eerste solution partner voor het Verenigd Koninkrijk.

Volgens de overeenkomst wordt Metia nu de preferred solution partner voor Capital ID in het Verenigd Koninkrijk. Metia gaat ID Manager, het marketing operations management platform van Capital ID, rechtstreeks aan Britse marketingorganisaties verkopen. Daarnaast zal het bedrijf Capital ID ondersteuning en systeemintegratie bieden bij wereldwijde toepassingen.

Werken met partners van topklasse is essentieel voor ieder softwarebedrijf. Metia is de perfecte eerste partner voor het Verenigd Koninkrijk, aldus Luke McKeever, CEO van Capital ID. Metia heeft bewezen expertise in het uitvoeren van marketingprogramma's voor grote organisaties. Zij zijn op de hoogte van alle operationele aspecten omtrent het bereiken van meetbare prestatieverbeteringen op het gebied van marketing. Daarnaast zijn ze een Microsoft Certified Gold Partner en hebben ze vele oplossingen ontwikkeld om de marketingactiviteiten van grote organisaties te ondersteunen. Deze combinatie betekent dat ze zowel marketing als technologie begrijpen. Ik ken geen andere organisatie die op beide terreinen zo sterk staat.

Steve Ellis, CEO van Metia, merkt op: Marketeers staan steeds meer onder druk om efficiëntie te integreren in hun werkzaamheden, door meer automatisering en verbeterde accountability. Metia ontwerpt technologische oplossingen om aan deze behoeften te voldoen. ID Manager van Capital ID springt eruit als een krachtig hulpmiddel voor het controleren en beheren van marketingactiviteiten van grote organisaties die wellicht via partners, branchenetwerken of andere kanalen verkopen, of in meerdere landen actief zijn. Ik ben opgetogen over de mogelijkheden van ID Manager en de meerwaarde die het vandaag de dag aan klantenorganisaties biedt. Het is een krachtige aanvulling op ons aanbod van marketingoplossingen.

Capital ID werd recent door Gartner, Inc. opgenomen in hun Marketing Resource Management (MRM) Magic Quadrant. Het verslag vermeldde ten aanzien van de MRM- marktpositie: Hoewel nog steeds onvolwassen in vergelijking met andere, meer gevestigde CRM-markten zoals contact centers, sales force automation (SFA) en campagnemanagement wint MRM steeds meer aan interesse van middelgrote en grote bedrijven. In 2007 hebben de meeste leveranciers hun MRM-omzet zien groeien, dankzij nieuwe klanten en cross-selling bij bestaande klanten. Leveranciers hebben meer geïnvesteerd in productontwikkeling, marketing en sales-distributie.

Capital ID BV Assiesplein 1- 8011 XD Zwolle
Tel: 038-4229999 e-mail: info@capitalid.nl internet: www.capitalid.nl

Over Capital ID
Capital ID richt zich op het automatiseren van marketingcommunicatie. Met de eigen ontwikkelde software genaamd ID manager is Capital ID marktleider in Nederland op het gebied van marketing operations management (MOM) en digital asset management (DAM). Daarnaast biedt het bedrijf diensten op het gebied van e-commerce en online marketing. Tot het klantenbestand van Capital ID behoren onder andere Randstad Holding, Starbucks, ABN Amro, Rabobank, USG People, Vedior, SNS Bank en BCC. Capital ID wordt geleid door Luke McKeever (CEO), Dennis Steen (CMO) en Andréy Prins (CTO). Het bedrijf is gevestigd in Zwolle en heeft twee werkmaatschappijen: ID manager en ID interactive. Voor meer informatie zie www.capitalid.nl.

Over Metia
Metia biedt geïntegreerde marketingservices aan. Het bedrijf heeft een jaarlijkse omzet van $ 30 miljoen en heeft vestigingen in Londen, Seattle, New York, Singapore en Sydney. Met meer dan 230 professionals in dienst heeft Metia specialisten op het gebied van marketing consulting, program management, content en software. Metia verzorgt oplossingen, services en tools die gericht, slim en herhaalbaar zijn en die een meetbare meerwaarde genereren. Als Microsoft Gold Certified Partner heeft Metia Software een breed scala aan bedrijfsbrede marketing applicaties ontwikkeld, alsmede samenwerkingsoplossingen voor toonaangevende wereldwijde software-, hardware- en internetbedrijven. Tot de klanten behoren onder meer Microsoft, Vodafone, Dell, AT&T, eBay en Intel. Zie