Time : 16:48:13
Date : 07 April 2008
Sender Name: Emakina

The Reference vernieuwt de site van KBC

GENT, 7 APRIL 2008 - KBC legt vanaf vandaag de lat voor online bankieren in België een stuk hoger met een nieuwe, verkoopsgerichte site (www.kbc.be). Het Gentse interactieve bureau The Reference (Emakina Group) heeft de nieuwe website van KBC ontwikkeld, gaande van het eerste strategische denkwerk tot de laatste grafische aanpassing.

De opdracht werd vastgelegd in de zomer van 2006: Bedenk en bouw een website waarin klanten en potentiële klanten gemakkelijk hun weg vinden naar de bank- en verzekeringsproducten die beantwoorden aan hun noden. De website moet een kanaal zijn voor de klant die geen tijd meer heeft om naar het kantoor te gaan en alles online wil regelen of aankopen, maar ook voor de klant die zich eerst wil informeren voor hij naar zijn adviseur stapt.

"We wachten aandachtig en met spanning op het enige oordeel dat telt, dat van de dagelijkse gebruiker," zegt Frederik Marain, die voor The Reference de lead consultant was op het project. Doorheen al het werk van de mensen van KBC en het team van The Reference bleef iedereen gefocust op het idée "it's not a website, it's your business."

Samen met het team van KBC heeft The Reference de vorige KBC site grondig herwerkt:

- Vertaling van de algemene strategie van de bank naar een aangepaste internetstrategie

- Benchmark van andere financiële en e-commerce sites
- Uitgebreide diepte-interviews met vier verschillende groepen gebruikers, in samenwerking met InSites Consulting
- Lijst van 12-tal typische klantenscenario's

- User testing en eyetracking van deze 12 scenario's met een 40-tal gebruikers, in samenwerking met het marketing research bureau Rogil
- Bijsturing van look&feel, concept en details na de user testing
- Opstellen van commerciële, content- en stijl guidelines voor de invulling van de site

- Opstellen van shortlist van web metrics en van dashboards waarmee het succes van de site gaat gemeten en bijgestuurd worden
- Advies over de organisatie van het team en change management

Meer info:
Anja Cappelle
Chief Executive Officer The Reference
Tel. : 09 /234.05.36
GSM : +32 475 92 88 97
E-mail : anja@reference.be

Over The Reference
The Reference (Emakina Group) is een full service interactief agentschap dat een brede waaier multidisciplinaire knowhow aanbiedt, zowel op technisch als creatief vlak. The Reference promoot Webology, een pragmatische visie om sites en portals te bouwen en te updaten. Tot de klantenportefeuille van The Reference behoren o.a. RTBF, KBC/CBC, Cofinimmo, MC, Thomas Cook en Fluxys.

Over Emakina Group
Emakina Group is een Europees net van interactieve bureaus die hun klanten helpen om het Internet te integreren in het geheel van hun activiteiten. De groep Emakina heeft een waaier van diensten ontwikkeld rond zijn vier kernactiviteiten: adviesverlening, interactieve marketing, informatieve websites en transactionele e-commerce sites. Emakina Group staat sinds 7 juli 2006 genoteerd op Alternext van Euronext Brussel (mnemo : ALEMK).