Time : 16:48:13
Date : 07 April 2008
Sender Name: Emakina
The Reference vernieuwt de site van KBC
GENT, 7 APRIL 2008 - KBC legt vanaf vandaag de lat voor online
bankieren in België een stuk hoger met een nieuwe, verkoopsgerichte
site (www.kbc.be). Het Gentse interactieve bureau The Reference
(Emakina Group) heeft de nieuwe website van KBC ontwikkeld, gaande
van het eerste strategische denkwerk tot de laatste grafische
aanpassing.
De opdracht werd vastgelegd in de zomer van 2006: Bedenk en bouw een
website waarin klanten en potentiële klanten gemakkelijk hun weg
vinden naar de bank- en verzekeringsproducten die beantwoorden aan
hun noden. De website moet een kanaal zijn voor de klant die geen
tijd meer heeft om naar het kantoor te gaan en alles online wil
regelen of aankopen, maar ook voor de klant die zich eerst wil
informeren voor hij naar zijn adviseur stapt.
"We wachten aandachtig en met spanning op het enige oordeel dat telt,
dat van de dagelijkse gebruiker," zegt Frederik Marain, die voor The
Reference de lead consultant was op het project. Doorheen al het werk
van de mensen van KBC en het team van The Reference bleef iedereen
gefocust op het idée "it's not a website, it's your business."
Samen met het team van KBC heeft The Reference de vorige KBC site
grondig herwerkt:
- Vertaling van de algemene strategie van de bank naar een aangepaste
internetstrategie
- Benchmark van andere financiële en e-commerce sites
- Uitgebreide diepte-interviews met vier verschillende groepen
gebruikers, in samenwerking met InSites Consulting
- Lijst van 12-tal typische klantenscenario's
- User testing en eyetracking van deze 12 scenario's met een 40-tal
gebruikers, in samenwerking met het marketing research bureau Rogil
- Bijsturing van look&feel, concept en details na de user testing
- Opstellen van commerciële, content- en stijl guidelines voor de
invulling van de site
- Opstellen van shortlist van web metrics en van dashboards waarmee
het succes van de site gaat gemeten en bijgestuurd worden
- Advies over de organisatie van het team en change management
Meer info:
Anja Cappelle
Chief Executive Officer The Reference
Tel. : 09 /234.05.36
GSM : +32 475 92 88 97
E-mail : anja@reference.be
Over The Reference
The Reference (Emakina Group) is een full service interactief
agentschap dat een brede waaier multidisciplinaire knowhow aanbiedt,
zowel op technisch als creatief vlak. The Reference promoot Webology,
een pragmatische visie om sites en portals te bouwen en te updaten.
Tot de klantenportefeuille van The Reference behoren o.a. RTBF,
KBC/CBC, Cofinimmo, MC, Thomas Cook en Fluxys.
Over Emakina Group
Emakina Group is een Europees net van interactieve bureaus die hun
klanten helpen om het Internet te integreren in het geheel van hun
activiteiten. De groep Emakina heeft een waaier van diensten
ontwikkeld rond zijn vier kernactiviteiten: adviesverlening,
interactieve marketing, informatieve websites en transactionele
e-commerce sites. Emakina Group staat sinds 7 juli 2006 genoteerd op
Alternext van Euronext Brussel (mnemo : ALEMK).