Gemeente Maassluis

Klanttevredenheidsonderzoek Sociale Zaken scoort hoog

De afdeling Sociale Zaken van de gemeente Maassluis hecht veel waarde aan de mening van de burger. Om te weten hoe klanten de dienstverlening van de afdeling Sociale Zaken beoordelen, wordt er jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek georganiseerd. Aan het onderzoek dat in 2007 in verschillende gemeenten werd uitgevoerd, hebben in Maassluis ongeveer 400 klanten meegedaan. Maassluis scoorde ten opzichte van andere deelnemende gemeenten hoog.

Het klanttevredenheidsonderzoek van 2007 is het vierde jaarlijkse onderzoek, waarin de gemeenten haar klanten vragen stelden over de dienstverlening van de afdeling Sociale Zaken. In het onderzoek werd onder andere gevraagd naar de mening over de telefonische bereikbaarheid, de wachttijden bij de balie, de manier waarop met klanten wordt omgaan en de duidelijkheid van formulieren. Met als doel om een zo breed mogelijk beeld te krijgen van de ervaringen van de klant. Het verheugt de gemeente Maassluis een stijgende lijn te zien in de tevredenheid.

Op bijna alle onderdelen scoort de gemeente gelijk of hoger dan de andere 25 deelnemende gemeenten. Voor de dienstverlening in het algemeen, gaf de klant een 7,4. Een mooi cijfer, maar geen reden tot achterover leunen. Want als er per onderdeel wordt gekeken, is er genoeg ruimte voor verbetering. Samen met de cliëntenraad van de gemeente zal worden bekeken welke punten extra aandacht nodig hebben.

In 2008 zal de gemeente opnieuw deelnemen aan het klanttevredenheidsonderzoek om te zien of de verbetering in de dienstverlening zijn vruchten heeft afgeworpen.