Klanttevredenheidsonderzoek Sociale Zaken scoort hoog
De afdeling Sociale Zaken van de gemeente Maassluis hecht veel waarde
aan de mening van de burger. Om te weten hoe klanten de
dienstverlening van de afdeling Sociale Zaken beoordelen, wordt er
jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek georganiseerd. Aan het
onderzoek dat in 2007 in verschillende gemeenten werd uitgevoerd,
hebben in Maassluis ongeveer 400 klanten meegedaan. Maassluis scoorde
ten opzichte van andere deelnemende gemeenten hoog.
Het klanttevredenheidsonderzoek van 2007 is het vierde jaarlijkse
onderzoek, waarin de gemeenten haar klanten vragen stelden over de
dienstverlening van de afdeling Sociale Zaken. In het onderzoek werd
onder andere gevraagd naar de mening over de telefonische
bereikbaarheid, de wachttijden bij de balie, de manier waarop met
klanten wordt omgaan en de duidelijkheid van formulieren. Met als doel
om een zo breed mogelijk beeld te krijgen van de ervaringen van de
klant. Het verheugt de gemeente Maassluis een stijgende lijn te zien
in de tevredenheid.
Op bijna alle onderdelen scoort de gemeente gelijk of hoger dan de
andere 25 deelnemende gemeenten. Voor de dienstverlening in het
algemeen, gaf de klant een 7,4. Een mooi cijfer, maar geen reden tot
achterover leunen. Want als er per onderdeel wordt gekeken, is er
genoeg ruimte voor verbetering. Samen met de cliëntenraad van de
gemeente zal worden bekeken welke punten extra aandacht nodig hebben.
In 2008 zal de gemeente opnieuw deelnemen aan het
klanttevredenheidsonderzoek om te zien of de verbetering in de
dienstverlening zijn vruchten heeft afgeworpen.
Gemeente Maassluis