Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

8 april 2008

Randstad behoudt de koppositie

Uitzendbureau Randstad blijft onverslaanbaar. Dat blijkt uit het Memory Magazine Imago-onderzoek Intermediairs 2008 dat is verschenen in Memory Magazine April. Zowel voor naamsbekendheid als het imago behoudt Randstad de nummer één positie. Zo blijkt uit het onderzoek dat Memory Magazine, studententijdschrift nr-1 (Bron: NOA 2006) van Nederland, hield onder 665 afstuderende en pas afgestudeerde mbo- en hbo-technici uit het cursusjaar 2007/2008.

Nieuwkomer Olympia

De ranglijst van Naamsbekendheid uitzendbureaus wordt aangevoerd door Randstad, gevolgd door Tempo-Team en Start People. De nieuwkomer in deze lijst is Olympia. Dit uitzendbureau neemt de plaats in van Content die in vergelijking met vorig jaar buiten de top-10 valt. Wat opvalt, is dat de actieve naamsbekendheid over de gehele linie gedaald is.

Brunel de nummer 1 detacheerder

Net als bij uitzendbureaus is ook de actieve naamsbekendheid van detacheerders en projectbureaus onderzocht. Nieuw in de Top-10 naamsbekendheid detacheerders en projectbureaus is Tracé. Deze detacheerder kwam met 2,1 procent binnen op de (gedeelde) negende plek. De top-3 van de lijst bleef net als vorig jaar hetzelfde: Brunel (1), Yacht (2) en Dosign Engineering (3).

Randstad krijgt 7,1 voor imago

Ook in de Top-10 imago uitzendbureaus staat Randstad bovenaan, hun imago werd door de respondenten gewaardeerd met een 7,1, gevolgd door Tempo-Team met een 6,7 en Manpower met een 6,6. Wanneer we de Top-10 imago uitzendbureaus uitsplitsen naar mbo- en hbo-techniek zien we dat beide doelgroepen Randstad op de eerste plaats zet. Alleen het imago van Tempo-Team wordt door zowel technische mbo ers en hbo ers gelijk beoordeeld. Als we kijken naar de Top-10 imago detacheerders en projectbureaus zien we dat Yacht op kop staat met een 6,7.

Het onderzoek

Het Memory Magazine Imago-onderzoek Intermediairs 2008 is gehouden onder 665 afstuderende en pas afgestudeerde mbo- en hbo technici uit het studiejaar 2007 2008. In totaal kregen 15672 afstudeerders en afgestudeerden de enquête per mail toegezonden. Hiervan heeft 4,2 procent meegedaan aan het onderzoek. Net als voorgaande jaren kregen de ondervraagden onder meer de vraag voorgelegd welk uitzendbureau of detacheerder/projectbureau zij zonder hulp konden noemen. Tevens werd de respondenten gevraagd voor de uitzendbureaus en detacheerders/projectbureaus die zij kennen een cijfer te geven voor het imago als werkgever.

/////////////////////////EINDE PERSBERICHT/////////////////////

Over Memory Publications

Memory Magazine is een uitgave van Memory Publications. Naast Memory Magazine geeft Memory Publications ook Het Carrière Jaarboek uit. Memory Publications maakt deel uit van de Memory Group, opgericht in 1989, en is marktleiderschap in de communicatie met studenten en starters op de arbeidsmarkt. Dit realiseren we met een grote diversiteit aan activiteiten en producten die vallen onder de drie werkmaatschappijen van de Memory Group: Memory Publications, Memory Events en Memory Online.



Ingezonden persbericht