Agrariërs zien verbeterpunten voor banken en accountants


Prijsstelling en ondeskundigheid aanbieders reden voor agrarisch ondernemer om andere bank of accountant te kiezen

PUTTEN, 20080408 -- Hoewel de agrariërs de nadruk leggen op prijsstelling en deskundigheid vallen ook de scores op het gebied van meedenken, service, klantgerichtheid en inlevingsvermogen op. Van financiële dienstverleners wordt blijkbaar meer betrokkenheid bij de klanten verwacht dan ze over het algemeen laten zien.

In maart 2008 voerde DiepbiZniZ Consulting (www.diepbizniz.nl) in opdracht van my eyes NV (www.myeyes.info) een marktonderzoek uit ter voorbereiding van de lancering dit jaar van een nieuwe agrarische internetsite: www.agri-smart.tv. Ruim 850 agrarisch ondernemers reageerden op de uitnodiging per e-mail om een online enquête in te vullen.

Enkele uitkomsten:
* Onbetrouwbaarheid is nummer drie bij de overstapredenen bij accountants;
*Levertijd van de jaarrekening lijdt tot ontevredenheid;
*Slechts 9 procent maakt gebruik van online boekhouden, ze zien het voordeel niet;
(online boekhouden kan levertijd jaarrekening verkorten, hier ligt dus een kans!)
*19% is ontevreden of zeer ontevreden over de klantgerichtheid en inlevingsvermogen van banken;
*41% is ontevreden of zeer ontevreden over de rentetarieven van banken;
*Communicatie is een belangrijk punt voor klanten van een bank.

Een algemene rapportage, waarin o.a. de verschillende accountants en banken met elkaar worden vergeleken, bieden wij aan voor ¤ 795 excl. BTW. De algemene rapportage, inclusief Excel file (inclusief open antwoorden) bieden wij aan voor ¤ 1.895 excl. BTW. Met behulp van de Excel file kunnen zeer interessante kruistabellen gemaakt worden.
Bestellen bij: Henk Vermeer van my eyes: hvermeer@myeyes.info.

agri-smart
Het internetportaal agri-smart.tv is een website voor en door de agrisector. Zowel afnemers als leveranciers moeten hier alles van hun gading kunnen vinden.

my eyes

Sterk in verbindingsmanagement
my eyes brengt organisaties op een vernieuwende wijze naar de markt en geeft consumenten de mogelijkheid hun stem te laten horen en actief mee te doen. Dat vraagt van producenten, overheden, handelsbedrijven en wetenschappelijke instellingen een andere manier van denken, een andere manier van doen. Zij moeten hun eigen identiteit ontwikkelen en transparantie creëren. my eyes heeft hierop een duidelijke visie en is adviseur, integrator, facilitator en inspirator.

De aanpak van my eyes kenmerkt zich door de volgende uitgangspunten:

my eyes methodologie: een integrale aanpak, gefaseerde uitvoering welke in maatwerk met de klant wordt
doorlopen.
my eyes netwerken: een geïntegreerde internetoplossing opgebouwd uit modules welke gericht zijn op samenwerken, commerciële interactie en communicatie via internet.
my eyes communities: samen bouwen aan meer binding met uw markt en consumenten.





my eyes N.V.