AutoRai

Nieuw verkooprecord voor Chevrolet Europe

(4/9/2008)
Chevrolet Europe is er tijdens het eerste kwartaal van 2008 in geslaagd haar sterke verkoopmomentum in Europa vast te houden. De onderneming realiseerde tijdens de eerste drie maanden van dit jaar een nieuw verkooprecord door 30.248 Chevrolets meer te verkopen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

In totaal verkocht Chevrolet Europe 131.568 autoâs gedurende het eerste kwartaal van 2008. Als gevolg van dit sterke resultaat nam ook het Europese marktaandeel in deze periode verder toe, met 0,4% tot 2,2%, wat opnieuw een record voor Chevrolet Europe betekende.

âDe sterke groei van Chevrolet â vooral in Oost en Centraal Europa â is in het eerste kwartaal van 2008 opnieuw voortgezet,â verklaart Wayne Brannon, Executive Director van Chevrolet Europe. âBinnenkort arriveert bovendien de nieuwe Aveo op de markt als opvolger van de Kalos, het bestverkochte model van Chevrolet Europe. We zijn dan ook vol vertrouwen dat Chevrolet deze positieve verkooptrend gedurende de rest van 2008 voort zal zetten.â

Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar realiseerde Chevrolet in Rusland de grootste verkoopstijging. In Rusland verkocht Chevrolet in het eerste kwartaal 60% meer autoâs, waarmee het marktaandeel daar steeg van 7,5 naar 8,5%. In totaal verkocht Chevrolet in Rusland in januari, februari en maart 58.498 autoâs, bijna 44% van het totale Europese verkoopvolume van Chevrolet.

Positieve verkoopresultaten in Nederland dankzij succesvolle acties Ook in Nederland liet Chevrolet tijdens de eerste drie maanden van 2008 een opwaartse verkooptrend zien. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar namen de verkopen van Chevrolet in ons land met 8,7% toe, met in maart zelfs een verkoopstijging van 34% in vergelijking tot de registraties in maart 2007. Vooral de Captiva (+41%) en Nubira (+265%) doen het dit jaar tot nu toe bijzonder goed. âVoorafgaand aan de invoering van de slurptax hebben veel kopers nog volop geprofiteerd van de lagere verkoopprijzen van de Captiva,â licht Ronald Dubbelman, Directeur Sales & Marketing van Chevrolet Nederland, de verkooptoename van Chevrolet in ons land toe. âDe Captiva is sinds kort echter ook als dynamische Sport-uitvoering te bestellen, dus de populariteit van deze compacte SUV zal onveranderd hoog blijven. Van de Nubira Stationwagon hebben we in het eerste kwartaal een extra aantrekkelijk geprijsde âLimited Editonâ uitvoering op de markt gebracht die zeer in trek is. Verder heeft onze campagne âhet 1-2tje van Chevrolet!â een positieve invloed gehad op onze verkoopresultaten in het eerste kwartaal van 2008.â

Wegens succes voortgezet
Dankzij de campagne âHet 1-2tje van Chevrolet!â hoeven kopers van een nieuwe Chevrolet de helft van de aanschafwaarde van de auto pas over twee jaar te betalen, zonder dat er door Chevrolet rente in rekening wordt gebracht. De eerste helft van de betaling kan bovendien naar keuze contant worden voldaan of in de vorm van het inruilen van een vorige auto. Met uitzondering van de Chevrolets HHR en Captiva is het
1-2tje van Chevrolet van toepassing op de complete modelreeks van het merk.

Oorspronkelijk konden kopers van een nieuwe Chevrolet tot eind maart van het 1-2tje van Chevrolet profiteren, maar vanwege het grote succes is de campagne verlengd tot eind juni.