Ingezonden persbericht


Congres: "Bouwen in Nederland: hoog tijd voor een omwenteling - maar hoe?"


Dit congres opent nieuwe perspectieven,
dus meteen in uw agenda noteren!

Sinds de bouwenquête is één ding glashelder: zowel bouwaanbieders als opdrachtgevers moeten nieuwe wegen inslaan. Daarom nemen we in een congres op donderdag 10 april 2008 het traditionele denken in de bouwwereld eens stevig op de schop. Door uitgebreid stil te staan bij de vele goede alternatieven die er voor het traditionele bouwproces bestaan. In het traditionele proces putten opdrachtgevers zich nog altijd uit in het formuleren van technische specificaties. Terwijl opdrachtgevers in vrijwel elke andere branche juist inkopen op basis van een fúnctionele vraag. Het traditionele proces maakt, dat het aanbieders nog niet lukt om hun innovatieve vermogen echt aan opdrachtgevers duidelijk te maken. En dat terwijl steeds meer aanbieders volop innovaties ontwikkelen. De opdrachtgever is dus aan zet. Want die is bij uitstek in staat het spel tussen vraag en aanbod nieuw leven in te blazen. Hoe? Door vaarwel te zeggen tegen het verlammende stramien van louter gesloten bouwvragen. Waarom? Omdat dit een beter product oplevert, tegen lagere kosten! Kortom: als u een optimaal bouwresultaat wilt halen, is dit congres een must.

Donderdag 10 april 2008
Wie durft zijn bouwvraag anders te stellen?
De traditionele aanbestedingsmodellen houden bouwers gevangen in een passieve rol. Het stellen van een aantrekkelijke, open vraag biedt veel meer uitzicht op een bevredigend resultaat. Opdrachtgevers zouden dus een heldere, functionele bouwopdracht moeten formuleren. Een opdracht die bouwers weer prikkelt om boven zichzelf uit te stijgen. Zodat bouwen weer verrassend en innovatief wordt. Het keurslijf van het bouwbestek moet plaatsmaken voor de dynamiek van functioneel vragen. Want daardoor krijgt de aanbieder weer alle ruimte om te doen waar hij goed in is: zijn reservoir van specialistische bouwkennis benutten, innoveren en maatwerk leveren. Dit congres laat zien hoe opdrachtgevers weer gelukkig kunnen worden van hun bouwproject. En dat is wel een héél goede reden om 10 april nu alvast in uw agenda te zetten.

Het traditionele denken voorbij
Dit congres wordt georganiseerd door Stichting Roges en Binnendijk Communicatie Advies. Roges zet zich in voor vraaginnovatie in de bouw.
Roges wil opdrachtgevers helpen - in relatie tot huisvestingsprocessen - om te leren denken vanuit hun eigen belangen en waarden. Zo krijgt de opdrachtgever de kans om los te komen van de stereotiepe benaderingen van de (aanbieders)markt en wordt vraaginnovatie bevorderd. Onder de bezielende leiding van de dagvoorzitter wordt het belang en effect van functioneel vragen aangetoond. Diverse inleiders nemen, onder meer door middel van benchmarking, het traditionele denken op de korrel en zullen gewaagde stellingen poneren. Uw inbreng is van groot belang. Want u kunt in discussie gaan met de inleiders en met het deskundige panel, samengesteld uit vertegenwoordigers van verschillende industrietakken, binnen en buiten de bouwwereld, onderleiding van dagvoorzitter prof.dr.ir. Hennes de Ridder. Het congres begint om 12.30 uur met een inlooplunch en eindigt om 17.00 uur. Locatie: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Utrecht.

Dit wordt uiterst verhelderend, dus schrijf nu in! Dit congres opent geheel nieuwe perspectieven voor opdrachtgevers in met name de zorg- en onderwijssector, gemeenten en woningcorporaties. Aanbieders zijn ook welkom. Dus klik hier, schrijf meteen in en zorg dat bouwen weer leuk wordt. Meer informatie over programma en sprekers volgt binnenkort. Voor nadere informatie: www.roges.nl.

Binnendijk Communicatie Advies/CoProducties
Waterlandsingel 72
2548 ST Den Haag
T 070 396 61 78
M 06 53 801 853
www.coproducties.nl