Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Toshiba s Picture Frame XF LCD-TV bekroond
met prestigieuze iF Product Design Award

Amersfoort, 2 april 2008 Toshiba maakt met enige trots bekend dat het is onderscheiden met de felbegeerde iF Product Design Award voor zijn baanbrekende Picture Frame XF LCD-TV, met s werelds smalste schermlijst. De jaarlijks uitgereikte iF Product Design Awards behoren tot de bekendste designonderscheidingen ter wereld en zijn al meer dan 50 jaar een bewijs van erkenning voor ontwerpen van topkwaliteit in verschillende productcategorieën.

De winnaars werden gekozen door een onafhankelijke jury van deskundigen uit de hele wereld, die elk product heeft getoetst aan een aantal criteria zoals vakmanschap, materialen, innovatie, milieuvriendelijkheid, functionaliteit, ergonomie, visualisering van het gebruik, veiligheid, merkwaarde en universeel ontwerp. De bekroonde producten, waaronder Toshiba s XF LCD-TV, zijn geselecteerd uit 2771 inzendingen uit meer dan 35 landen. Alle winnaars krijgen een plaats in de online expositie van iF en het bijbehorende jaarboek, dat later dit jaar verschijnt.

Door de unieke vormgeving spreekt de XF-serie vooral consumenten aan voor wie het uiterlijk van een televisie net zo belangrijk is als de achterliggende technologie. De ultrasmalle buitenlijst is slechts 23 mm breed en levert de beste scherm/randverhouding op die momenteel op de markt is: maximaal beeld in een minimale lijst. De Picture Frame XF-serie, leverbaar in twee kleuren, glanzend zwart en limited edition metallic rood, is hard op weg om een designicoon te worden.

We zijn bijzonder trots op de toekenning van deze prestigieuze prijs door het International Forum of Design, vertelt Stephen Beresford, Senior Manager European Marketing Communications bij Toshiba. Toshiba beschouwt het design als een integraal onderdeel van alle productontwikkeling en niet als iets waar je achteraf nog even over nadenkt. De XF-serie is geprezen door onze klanten en door collega s uit de consumentenelektronica, daarom zijn we erg blij met deze officiële erkenning van een Europees centrum voor excellent design.

Dit jaar hadden authentieke producten duidelijk een streepje voor. Geen fusion, geen retro, ook geen imitaties: alleen wie hecht aan de eenvoud en ondubbelzinnigheid van producten kan op de lange duur succesvol zijn en zijn stempel drukken op de nieuwe moderniteit! aldus Fritz Frenkler, voorzitter van de iF-jury.

De XF-serie is er in twee beeldformaten, 40 en 46 inch, met de ultrasmalle lijst waardoor beide modellen in een kleinere ruimte passen dan conventionele televisies met plat beeldscherm. Zo neemt de 40-inch XF bijvoorbeeld evenveel ruimte in als een conventioneel 37-inch model.

De XF heeft niet alleen een revolutionair ontwerp, hij zit ook nog eens boordevol met de nieuwste technologie. Met volwaardige 1080p weergave in combinatie met 10-bits kleurverwerking en een uitzonderlijke geluidskwaliteit dankzij het ingebouwde ONKYO-luidsprekersysteem, biedt de XF kristalhelder beeld met een bijpassende superieure audiobeleving. De televisie is ook verkrijgbaar met naast de analoge afstemmogelijkheden een geïntegreerde digitale tuner die direct toegang geeft tot ongecodeerde digitale uitzendingen wanneer een antenne wordt aangesloten.

Over Exalto N.V.

Exalto N.V. is sinds medio 2006 actief op de Nederlandse markt als exclusief importeur van Toshiba en MPMan audio/videoproducten. Het moederbedrijf bevindt zich te Tubeke, België.

Toshiba Corporation, een van de grootste computer- en elektronicabedrijven ter wereld, is een toonaangevende fabrikant van informatie- en communicatiesystemen, elektronische componenten, consumentenproducten en power systems. Door deze uiteenlopende activiteiten te integreren, consolideert het bedrijf zijn positie als innovator op het gebied van geavanceerde componenten, producten en systemen. Toshiba heeft wereldwijd meer dan 191.000 medewerkers in dienst. De jaaromzet bedraagt 60 miljard US$ (2007).

Meer informatie: www.toshiba.nl