NEN


Seminar ISO en klanttevredenheid

dinsdag 15 april 2008, 12:38

Op 23 en 30 juni geeft NEN twee seminars over ISO en klanttevredenheid. Deze seminars staan in het teken van de nieuwe ISO-normen voor klanttevredenheid.

NEN-EN-ISO 9001 bevat eisen voor kwaliteitsmanagementsystemen waarvan het doel is klanten tevreden te stellen door te voldoen aan hun eisen. Omdat klanteneisen en klanttevredenheid respectievelijk begin- en eindpunt vormen van het ISO 9001-procesmodel, heeft ISO deze ondersteunende richtlijnen ontwikkeld voor invulling van het aspect klanttevredenheid. Door systematische toepassing daarvan kan klanttevredenheid worden vergroot en tegelijkertijd input worden geleverd aan de continue verbetering van de organisatie.

De richtlijnen in deze normen zijn gericht op het creëren van een klantgerichte organisatie en het verhogen van klanttevredenheid. De complete ISO-serie voor klanttevredenheid omvat de volgende normen:
* ISO 10001:2007 Kwaliteitsmanagement - Klanttevredenheid - Richtlijnen voor gedragscodes voor organisaties
* ISO 10002:2004 Kwaliteitsmanagement - Klanttevredenheid - Richtlijnen voor klachtenbehandeling

* ISO 10003:2007 Kwaliteitsmanagement - Klanttevredenheid - Richtlijnen voor het oplossen van geschillen buiten de organisatie
* ISO/TS 10004 Kwaliteitsmanagement - Richtlijnen voor het monitoren en meten van klanttevredenheid (nog te publiceren)

Tijdens het seminar krijgt u:

* een compleet overzicht van wat ISO te bieden heeft op het gebied van klanttevredenheid;

* inzicht in de praktijk van een aantal bedrijven bij wie klanttevredenheid hoog in het vaandel staat.

Voor wie?
Het seminar is bedoeld voor medewerkers en leidinggevenden die zich binnen organisaties bezighouden met kwaliteit, klantgerichtheid, klanttevredenheid en klantcontacten. Voor organisaties in de profitsector en de non-profitsector.

Meer informatie?
Ja, ik ontvang graag meer informatie over de seminars 'ISO en klanttevredenheid'.
zie ook de volgende gerelateerde onderwerpen:
NEN-ISO 10001:2007 en (Norm) NEN-ISO 10002:2004 nl (Norm) NEN-ISO 10003:2007 en (Norm)