Duits-Nederlandse Handelskamer

Epe 17.03.2008
DNHK helpt salesmanagers aan de slag in Duitsland

Het seminar Beter verkopen in Duitsland van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) op dinsdag 22 april 2008 vanaf 9 tot 17.30 uur in Epe helpt Nederlandse salesmanagers in Duitsland hun producten beter aan de man te brengen.

Nederlandse salesmanagers worden in Duitsland vaak met problemen geconfronteerd die haast onoplosbaar lijken, stelt Marlies Komorowski van de DNHK vast. Bij het analyseren van klantbehoeften is het van groot belang om oog te hebben voor culturele verschillen. Wie de wensen van de klant goed analyseert, vergroot zijn kansen op succes in Duitsland, legt Komorowski uit.

Het doel van deze workshop is professionalisering van de vaardigheden van de deelnemers bij het uitvoeren van behoefteonderzoek. In de workshop komen verschillende vraagstukken en situaties aan bod die rechtstreeks de beroepspraktijk reflecteren. Met de inzet van een acteur wordt de dagelijkse realiteit zo goed mogelijk benaderd. Na de workshop zijn de deelnemers zich bewust van hun eigen communicatiestijl en hebben zij kennis van doelgerichte communicatietechnieken. Op de cultuurverschillen tussen Duitsland en Nederland wordt extra nadruk gelegd.

Het seminar richt zich op verkopers en export- en salesmanagers, die hun producten op een succesvollere manier in Duitsland willen verkopen. Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen.

De deelnamekosten zijn 395,- euro. Leden van de Nederlands-Duitse Handelskamer krijgen een korting van 20 procent. Ondernemingen, die zich met meerdere deelnemers tegelijk aanmelden, ontvangen bovendien vanaf de tweede deelnemer een reductie van 50 euro op de seminarkosten.

Contact: Marlies Komorowski, tel. 0031 (0)70 3114 156, e-mail m.komorowski@dnhk.org, www.dnhk.org/seminars