Ingezonden persbericht

Jeugdteam naar restaurant McDonald's Coolsingel bij klap over hek

Sparta/Feyenoord slaat homeruns voor Happy Meals

ROTTERDAM - Honkbalhoofdklasser Sparta/Feyenoord en de drie restaurants van hamburgerketen McDonald's aan de Coolsingel in het centrum van Rotterdam hebben een unieke overeenkomst gesloten. Sparta/Feyenoord-voorzitter Koos van der Mark en McDonald's franchisenemer Ben Franken kwamen een samenwerking overeen, waarin elk jeugdteam profiteert van een homerun van één van de spelers uit de formatie van de Belgische coach Steve Janssen.

Indien de bal over de hekken van het complex aan de Edo Bergsmaweg verdwijnt, mag een jeugdteam van de Rotterdamse club een gratis bezoek brengen aan één van de drie McDonald's-restaurants (twee op de Coolsingel en een in de vestiging van C&A Beursplein) in het centrum van de Maasstad. De hamburgerketen kwam via het sportmarketingbureau Fast Forward in contact met Sparta/Feyenoord. Naast de 'gewone' sponsordeal, waardoor McDonald's Coolsingel een badge op de kleding van de hoofdmacht kreeg, werd bovendien gezocht naar een manier om de jeugd te laten profiteren van de commerciële samenwerking.

Zo ontstond het idee om jeugdspelers te trakteren op een Happy Meal indien een speler uit de selectie een homerun slaat . Tot tevredenheid van zowel Van der Mark als Franken. "We hebben in het verleden via Fast Forward ook al eens iets gedaan voor de jeugd van Rotterdam Basketbal. Als een team uit de AA Drink Basketball Academy kampioen werd of een andere memorabele prestatie had geleverd, mocht het compleet met coaches en begeleiders bij McDonald's Coolsingel komen eten. Dat was een team zowel een feestelijk uitje als een extra stimulans."

Sparta/Feijenoord-voorzitter Koos van der Mark erkent de meerwaarde van de gesloten overeenkomst. "Natuurlijk proberen we via sponsoring extra budget te vergaren, maar we vinden het ook belangrijk dat bedrijven iets voor de eigen jeugd kunnen of willen doen. In de samenwerking met McDonald's Coolsingel hebben we die twee doelstellingen goed kunnen combineren. "



Ingezonden persbericht