Gemeente Uithoorn

Gemeente Uithoorn
Laan van Meerwijk 16
1423 AJ Uithoorn
Postbus 8
1420 AA Uithoorn
Tel: 0297-51 31 11
Fax: 0297-51 32 22
E-mail: gemeente@uithoorn.nl

Onderzoek tevredenheid cliënten Wmo Uithoorn

25 april 2008 print
De gemeente biedt ondersteuning aan mensen met lichamelijke beperkingen. Deze ondersteuning verschilt van persoon tot persoon.

Sommige mensen hebben een individuele voorziening als een scootmobiel of een (elektrische) rolstoel nodig om zich te kunnen verplaatsen. Anderen hebben hulp nodig om het huishouden te runnen of een woningaanpassing om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven wonen.

De gemeente levert deze ondersteuning in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). De gemeente vindt het belangrijk om te weten wat mensen van de ondersteuning vinden.

Het onderzoek vindt plaats door middel van een korte schriftelijke vragenlijst waarin vragen worden gesteld over verschillende aspecten van de ondersteuning. De vragenlijst zal in mei worden verstuurd aan ongeveer 650 willekeurig gekozen cliënten in Uithoorn. De vragenlijst is een landelijk opgestelde vragenlijst.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door SGBO, een onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau. Naar verwachting zullen in juli/augustus 2008 de uitkomsten van het onderzoek bekend worden gemaakt via de gemeentelijke website (www.uithoorn.nl), de website van het Loket wonen, welzijn en zorg Uithoorn (www.loketwwzuithoorn.nl) en de gemeentepagina in De Nieuwe Meerbode.

Wij hopen dat u, als u een vragenlijst ontvangt, de tijd neemt deze in te vullen en terug te sturen. De gemeente heeft immers de mening van de cliënten nodig om de dienstverlening zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoeften.

Wanneer u nog vragen heeft over dit onderzoek, kunt u op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur terecht bij het Loket wonen, welzijn en zorg Uithoorn op 513 131. Tevens via een email naar loketwwz@uithoorn.nl. ^