Railion


Railion Nederland: winst en recordvolume in 2006

Railion Nederland heeft over 2006 een positief bedrijfsresultaat geboekt. Het vewoerde volume steeg met 2 miljoen ton tot de recordhoogte van 31,1 miljoen ton. De bezettingsgraad van het wagenladingnetwerk groeide naar 75%.

Railion Nederland is er in geslaagd 2006 af te sluiten met winst. Een stringent kostenbeheer en goede verkoopresultaten vormen hiervoor de basis. Railion Nederland profiteerde in 2006 van een verder toegenomen vraag naar railtransport door de Nederlandse industrie en overslagbedrijven. Uitschieters in groei vormden het vervoer van containers, bioethanol en staalproducten. De omvang van het vervoer nam voor het vierde opeenvolgende jaar toe. Zo slaagde Railion erin 2 miljoen ton meer te vervoeren dan in 2005. Met het in 2006 gerealiseerde volume van 31,1 miljoen overtrof Railion ruim de eigen doelstelling van 30 miljoen ton. De bezettingsgraad van het wagenladingnetwerk (lijndiensten t.b.v. het vervoer van afzonderlijke goederenwagons) groeide tot 75%. Om verdere groei in het vervoer van wagenladingen op te vangen introduceerde Railion afgelopen maand december nieuwe rechtstreekse verbindingen naar Mannheim en Nürnbera. Tegelijkertijd verhoogde Railion de frequentie van haar wagenladingtreinen op Vlissingen en Lage Zwaluwe (t.b.v. het industrieterrein Moerdijk). Precieze cijfers worden overigens later dit jaar bekend gemaakt.

Railion Nederland N.V. maakt onderdeel uit van de Railion groep. Railion is Europa's grootste railtransportonderneming met 23.500 werknemers die verantwoordelijk zijn voor de bediening van ruim 4.300 spooraansluitingen bij klanten in Denemarken, Duitsland, Italië, Nederland en Zwitserland. Dagelijks laat Railion 5.500 treinen rijden die samen het equivalent vormen van 100.000 vrachtwagens. Railion is onderdeel van DB Logistics, de transport en logistiek divisie van Deutsche Bahn AG.

Laatst bijgewerkt: 17.08.2007