Ingezonden persbericht


Onderwerp: ilse media breidt mobiele netwerk uit
Datum: Amsterdam, 6 mei 2008

ilse media breidt mobiele netwerk uit

Mmobile advertising mogelijkheden op NU.nl, Startpagina.nl en web-log.nl

Per vandaag is het mobiele netwerk van ilse media verder uitgebreid. Naast mobiele varianten van de grote publieksites NU.nl, Startpagina.nl en web-log.nl, lanceert ook vergelijkingssite Kieskeurig.nl een mobiele variant, mobiel.kieskeurig.nl. Ilse media ontwikkelt daarnaast ook minisites met mobiele relevantie als 'horoscoop van de dag' en 'recept van de dag'.

mobiel.kieskeurig.nl
Mobiel.kieskeurig.nl biedt de consument informatie over producten in de winkel rechtstreeks op de mobiel. "Met de lancering hebben we een nieuw potentieel mobile advertising platform in handen," zegt Gert Jaap Schoppink, COO ilse media. "Naar aanleiding van de behoefte en animo van de consument bekijken we of het plaatsen van advertenties op mobiel.kieskeurig.nl voor de toekomst een optie is."

Mobile advertising
Met de uitbreiding van het mobiele netwerk bouwt ilse media verder aan haar mobiele propositie. "Op dit moment zijn mobile advertising mogelijkheden beschikbaar op NU.nl, Startpagina en web-log.nl. De mobile advertising markt is een groeimarkt", zegt Schoppink. "Op ons netwerk zien we dat de groep die op dit moment mobiel internet gebruikt voornamelijk hoogopgeleide mannen zijn in de leeftijdscategorie van 23 tot 35 jaar. Advertenties, mits relevant, scoren goed, de clickratio's zijn hoog."

Onderzoek
Uit onderzoek over het gebruik van mobiel internet in samenwerking met Memo2 onder lezers van NU.nl blijkt dat 83% van de respondenten die mobiel internet gebruikt dat doet om snel even iets op te zoeken. Van de ondervraagden bezocht 22% Kieskeurig.nl op de reguliere website en 35% gaf aan behoefte te hebben aan een mobiele variant van Kieskeurig.



Ingezonden persbericht