Persbericht

6 mei 2008

Gemeente Tilburg kiest SmartDocuments voor financiële opdrachtverwerking Gebruikersgemak en koppelingsmogelijkheden belangrijkste voordelen voor gemeente

De gemeente Tilburg zet SmartDocuments van High Concept in voor de elektronische opdrachtverwerking binnen het financiële systeem. De deal voorziet 600 eindgebruikers van de software. Zijn gaan de opdrachten aan leveranciers aanmaken met het documentcreatiesysteem en ze daarbij automatisch opmaken met de juiste adresgegevens en orderinformatie.

High Concept levert een oplossing waarbij SmartDocuments is gekoppeld aan het bij de gemeente aanwezige financiële systeem Oracle JD Edwards. De elektronische opdrachten worden na volledige verwerking en definitieve goedkeuring als PDF opgeslagen binnen dit systeem.

"Wij werkten voorheen met een systeem dat geen flexibiliteit bood. De beperkingen in de opmaakmogelijkheden waren erg onhandig", zegt Cees Hack, Informatieadviseur bij de gemeente Tilburg. "Met SmartDocuments beschikken we over een eenvoudig systeem waar minder training voor nodig is. De gebruiksvriendelijkheid en het gemakkelijke beheer van de aanwezige sjablonen waren voor ons doorslaggevende factoren om met SmartDocuments te gaan werken."

High Concept ondersteunt de gemeente Tilburg met het koppelen van SmartDocuments aan de aanwezige systemen en de daarbijbehorende consultancy.

"Met SmartDocument kan het aantal aanwezige standaarddocumenten worden teruggebracht tot minder dan de helft", zegt Ruud Vos, Directeur Operations van High Concept. "Wij zijn blij te zien dat de gemeente de mogelijkheden van SmartDocuments als positief ervaart en de oplossing organisatiebreed wil gaan inzetten voor de opmaak van alle standaard documenten."

In de toekomst gaat de gemeente SmartDocuments ook inzetten voor het standaardiseren van de opmaak van ruim 1500 typen documenten. Het aantal eindgebruikers zal zich dan uitbreiden tot alle 2500 medewerkers van de gemeente Tilburg.

(262 woorden)