Ingezonden persbericht


Unisys werkt samen met CIO's om de zeven belangrijkste obstakels naar ICT- modernisering te herkennen en te overwinnen

Unisys verbetert applicatieservices-portfolio om kosten, risico's en tijd te verminderen die gemoeid zijn met ICT-modernisering

Schiphol-Rijk, 6 mei 2008 ­ Unisys Corporation (NYSE: UIS) kondigt aan dat twee belangrijke diensten in de Application Services-portfolio versterkt zijn als resultaat van een één jaar durend onderzoek onder vijftig CIO's. De nieuwe diensten voorzien in de vraag van organisaties naar modernisering van hun ICT-infrastructuren.

De bevindingen laten zien dat er zeven belangrijke obstakels zijn die organisaties tegenkomen wanneer zij pogen hun verouderde ICT-systemen en applicaties te moderniseren. Unisys heeft op zijn website een white paper gepubliceerd waarin strategieën worden behandeld voor het overwinnen van ieder obstakel.

Unisys heeft geput uit zijn diepgaande kennis van services omtrent support, beheer en vernieuwing van applicatieportfolio's van klanten. Deze diensten zijn erop gericht om de klanten van Unisys te helpen om hun ICT-processen, applicaties en technologie te moderniseren terwijl operationele risico's worden geminimaliseerd en de kosten van applicatiegebruik worden verlaagd met 10 tot 40 procent. Succesvolle ICT-modernisering stelt organisaties in staat om innovatie te versnellen en commercieel potentieel van ICT-investeringen ten volle te benutten.

De zeven obstakels

In 2007 heeft Unisys gesproken met CIO's en ICT managers van vijftig private-, beursgenoteerde- en overheidsorganisaties. De gesprekken hebben geleid tot de identificatie van zeven obstakels die ICT managers tegenkomen wanneer zij moderniseringsprojecten opzetten:


* Kosten ­ Ondanks het potentieel van kostenverlaging bij modernisering van

informatietechnologie, worstelen organisaties om vooraf het budget te vinden om

moderniseringsprojecten te kunnen betalen;


* Risico's ­ Organisaties staan bloot aan significante risico's voor hun bedrijfsvoering als zij

veranderingen aanbrengen aan cruciale- en bedrijfskritische applicaties;


* Weerstand ­ Voor veel ICT-managers is er geen duidelijk persoonlijke beloning voor

modernisering, in het bijzonder wanneer alles goed lijkt te werken;


* Tijd ­ Moderniseringprojecten zijn complex en vereisen aanzienlijke voorbereiding, planning

en accorderingstijd, wat betekent dat het meer tijd kost om voordeel te realiseren;


* Informatie ­ Er zijn veel aanbieders die vele soorten producten en diensten aanbevelen,

maar er is weinig onafhankelijke informatie beschikbaar die organisaties helpt om verstandig

te investeren in hun specifieke omgevingen;


* Balans ­ Met de altijd prominent aanwezige ­ urgente ­ business- en ICT-onderhoudsissues

verdwijnen moderniseringsprojecten al snel van de prioriteitenlijst;


* Kwaliteit van services ­ Organisaties zijn wars van veranderingen die de service en

prestaties van bestaande systemen kunnen compromitteren.

Ondanks deze obstakels onderkennen organisaties het zakelijke belang van proactief upgraden en het evolueren van hun ICT-infrastructuren en -applicaties om te kunnen profiteren van de voordelen van snelheid, flexibiliteit en kostenbesparing van moderne technologieën zoals open source software en Service-Oriented Architecture (SOA).

De Unisys portfolio van Application Services biedt organisaties een volledige levenscyclus van diensten en ondersteuning om succesvol een ICT-modernisatieproject te garanderen. Deze diensten bevatten applicatieontwikkeling, verbetering, transformatie, migratie, hosting, support, onderhoud en adviesdiensten vooraf. Wereldwijde levering en 'Software as a Service' (SaaS) zijn opties die klanten kunnen kiezen om te voorzien in bepaalde kosten, vaardigheden en operationele uitdagingen.

Unisys Application Portfolio Management en Knowledge-based Management Services

Om klanten te helpen obstakels te overwinnen die zij tegenkomen bij ICT-moderniseringsprojecten, heeft Unisys onlangs zijn Application Portfolio Management (APM) en Knowledge-Based Management (KBM) services aangekondigd.

De Unisys APM-service helpt organisaties inzicht te krijgen in hun huidige softwaremiddelen, waaronder de waarde van deze bezittingen voor de organisatie, risicogebieden en de onderlinge afhankelijkheid van business en technologie. Door organisaties te helpen hun softwareapplicaties te koppelen aan business-benodigdheden stelt deze dienst organisaties in staat om vast te stellen welke applicaties cruciaal zijn voor de business, welke overlap er bestaat en wat overbodig is. Deze informatie is noodzakelijk om gezonde, businessgedreven beslissingen te nemen ten aanzien van de benadering van modernisatie voor een bepaalde organisatie. Het vermindert de angst voor technologische en financiële gevolgen van modernisering en stelt Unisys in staat om de reductie van TCO (Total Cost of Ownership) van applicaties te voorspellen.

Na APM helpt Unisys klanten met het feitelijke proces van modernisering. De KBM- dienst helpt organisaties om manieren te identificeren - op microniveau - om bestaande functionaliteit aan te passen voor hergebruik in moderniseringsprojecten. De Unisys KBM-dienst minimaliseert het bedrijfsrisico van een complete ICT-vernieuwing ineens door organisaties in staat te stellen om zich te richten op initiële inspanningen gericht op een subset van applicaties, gericht op interne prioriteiten. KBM kan bijvoorbeeld worden toegepast in hoogwaardige, core business-applicaties of die applicaties met de hoogste onderhoudskosten of software welke is ontwikkeld met gedateerde technologie.

De APM en KBM-diensten zijn gebaseerd op de uitputtende ervaring van Unisys met de ondersteuning van financiële dienstverleners, overheidsdiensten, communicatie- en transportondernemingen.

"De applicatieservices die we vandaag onder de aandacht brengen zijn een natuurlijk gevolg van de ervaringen en het succes met onze enterprise klanten," zegt Cem Tanyel, vice president, Application Services, Unisys. "We hebben geluisterd naar onze klanten die geformuleerd hebben wat volgens hen de meest voorkomende obstakels zijn naar modernisering, en we hebben geput uit onze bewezen best practices. Wij geloven dat onze applicatiemoderniserings-suite een nieuwe richting aangeeft waarbinnen strategie, operaties, processen en applicaties traceerbaar zijn en ingebed."

Unisys Application Modernization Services stelt organisaties in staat om:


* Het vermogen om snel nieuwe bedrijfsdoelen en processen te ondersteunen te vergoten;


* Ononderbroken door te gaan met de bedrijfsvoering door oude en nieuwe applicaties naast

elkaar te draaien tijdens een transitieperiode;


* Kosten te reduceren voor applicatiegebruik, onderhoud en verbetering;


* Risico's te verminderen die geassocieerd zijn met het niet updaten van technologie en de

krimpende pool van gespecialiseerde technische vaardigheden;


* Intellectueel eigendom te ontdekken en te beschermen, verborgen in bestaande applicaties en

hergebruik mogelijk te maken;


* Efficiënter gebruik te maken van next-generation technologieën zoals SOA en Model-Driven

Architecture (MDA).

###