Dokterdokter.nl en Reed Business stappen samen in consumentenmarkt

06/05/2008 08:45

Reed Business

Maarssen, 5 mei 2008

Dokterdokter.nl en Reed Business stappen samen in consumentenmarkt

Dokterdokter.nl en Reed Business gaan samen een nieuw consumentenplatform rond gezondheid en welzijn ontwikkelen. Hiertoe ondertekenden deze organisaties onlangs een overeenkomst. Het nieuwe platform zal najaar 2008 worden gelanceerd.

Met dit nieuwe platform willen beide partijen de consument op een aantrekkelijke, laagdrempelige wijze informeren over 'gezond zijn' en 'gezond blijven'. Dokterdokter.nl biedt hiervoor, als consumentensite voor medische informatie, een hoogwaardige basis. Reed Business zal haar uitgebreide expertise als multimediaal uitgever binnen de gezondheidszorg inzetten om consumenten op maat te bedienen. Hiermee zal het nieuw te ontwikkelen platform zich kwalitatief kunnen onderscheiden van andere consumentensites rond gezondheidszorg.

Kwaliteit

De informatie op het huidige Dokterdokter.nl is samengesteld aan de hand van door het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) gevalideerde richtlijnen. Uitgeverij Reed Business gaat deze hoogwaardige informatie voor een groot publiek aantrekkelijk en toegankelijk maken. Ben Konings, uitgever bij Reed Business: 'Door mensen op een positieve manier aan te spreken, willen wij inspireren tot gezond gedrag. Met informatie en hulpmiddelen die niet alleen handig, maar ook leuk zijn'.

Werkenden

Reed Business wil zich met het nieuwe platform ook richten op de gezondheid van werkenden. Konings: 'Een mens besteedt een groot deel van zijn tijd op het werk, maar we spreken iemand meestal in de privé-situatie aan op zijn of haar gezondheid. Dat is een gemiste kans. Wij gaan daarom uitgebreid in op de relatie tussen werk en gezondheid. En dat gaat verder dan arbo alleen.'