Gemeente Nijefurd


communicatie

Nijefurd betrekt inwoners bij gemeentelijke communicatie

Sebas folderrek.jpg

Welk beeld hebben inwoners van de gemeente Nijefurd? En wat vinden zij van de manier waarop de gemeente Nijefurd haar inwoners informeert en met ze communiceert? Nijefurd wil dit graag van haar inwoners weten. Daarom is TNS NIPO gevraagd om onderzoek uit te voeren naar de kwaliteit van de gemeentelijke communicatie. Dankzij het onderzoek worden ruim 2000 inwoners op creatieve, snelle en moderne manier direct bij de communicatie van Nijefurd betrokken. Burgemeester Boekhoven; "Als gemeente vinden wij het belangrijk om onze communicatie over huidige en toekomstige plannen zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen en mening van onze inwoners. Daarom is de mening van onze inwoners erg waardevol, we hopen dan ook op hun medewerking bij het invullen van de digitale enquête die zij thuis toegestuurd krijgen."

VIP-com
Gemeenten communiceren veelal te weinig. "Toch is het belang van communicatie voor een gemeente groot. Op basis van de informatie uit het onderzoek kan Nijefurd achterhalen welke communicatiemethoden de aanpak van onze communicatie verbeteren of succesvol blijken te zijn," aldus burgemeester Boekhoven.
Nijefurd wil op een inspirerende en slimme manier de gemeentelijke communicatie verbeteren. Om concrete verbeterpunten in te kunnen voeren, doet Nijefurd daarom mee met het Verbeter- en Innovatieprogramma Communicatie (VIP-Com) van TNS NIPO. Het programma houdt in, dat op een efficiënte en (bewezen) effectieve manier kennis wordt opgedaan, dankzij het leren van en met vergelijkbare gemeenten.