Ingezonden persbericht



---





PERSBERICHT

HUISSTIJL IDTV WINT INTERNATIONALE PRIJS

Amsterdam 7 mei 2008 - Ontwerpbureau Lava heeft met de huisstijl van IDTV een 'Design Print Merit' ontvangen in de categorie 'Coporate & Promotional Design'. De prijs werd uitgereikt tijdens de 87e annual award competition van de Art Directors Club (ADC) op 1 mei in New York. De ADC is in 1920 opgericht en is daarmee de eerste internationale organisatie voor geïntegreerde en creatieve media. Met de jaarlijkse uitreiking eert de ADC het beste werk op het gebied van print- en televisiereclame, grafisch ontwerp, verpakking, fotografie en illustratie.

Het is niet de eerste keer dat Lava met de IDTV-huisstijl in de prijzen valt. Naast de eervolle vermelding bij de Nederlandse Designprijzen, heeft Lava in januari bij de 54e Type Directors Club Awards in New York het 'Certificate of Typographic Excellence' in de categorie 'Corporate Identity' ontvangen. Het werk verschijnt hiermee in het TDC- jaarboek en wordt tentoongesteld op een rondreizende expositie in New York, Canada, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Japan, Rusland en Spanje.

In de zomer van 2008 heeft IDTV, tegelijkertijd met de verhuizing naar Amsterdam-Noord, een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. Het grafisch ontwerpbureau Lava uit Amsterdam heeft een flexibel systeem ontwikkeld dat direct gerelateerd is aan de vier hoofdactiviteiten van IDTV: televisie, film, events en internet. Het systeem heeft als basis vier uniek ontworpen pixels die als het ware het dna van IDTV vormen. Deze bouwstenen mogen in alle mogelijke varianten worden gecombineerd tot letters, beelden en structuren. Door de uniciteit van de basispixels leveren alle combinaties altijd een eigen IDTV beeld op. Dit biedt eindeloze mogelijkheden.

IDTV
IDTV is als tweede grote onafhankelijke productiemaatschappij van Nederland toonaangevend in de ontwikkeling en productie van (geïntegreerde) concepten, op het gebied van televisie, internet, film, evenementen en promotiecampagnes. Opdrachtgevers zijn zowel televisieomroepen en -zenders als bedrijfsleven en overheid. Door de expertise die IDTV heeft ontwikkeld op het gebied van diverse media schuift IDTV op in de keten van tv-producent naar strategisch communicatiepartner.

LAVA
Sinds 1990 werkt Lava grafisch ontwerpers met een groot aantal verschillende klanten en een focus op tijdschriften en huisstijlen. Tijdens het ontwerpen van bladen heeft Lava geleerd verder te kijken dan één exemplaar. Lava streeft naar vernieuwing met behoud van herkenbaarheid en uitstraling, zowel bij tijdschriften als bij huisstijlen. Daarom ontwerpt Lava dynamische identiteiten. Dat zijn huisstijlen die zeer herkenbaar zijn door hun dynamiek in plaats van door statische herhaling en kunnen meebewegen met de veranderlijkheid van een continue innoverende organisatie.



Ingezonden persbericht