( BW)(GA-SILVERPOP) Silverpop versterkt internationale
uitbreidingspogingen; Schnabel benoemd tot vice-president van 
internationale markten

    Redactie Business

    ATLANTA, Verenigde Staten--(BUSINESS WIRE)--6 mei 2008--Silverpop,
een belangrijke aanbieder van oplossingen op verzoek voor de online
relatiemarketingbehoeften van organisaties op ondernemingsniveau over
de hele wereld, heeft vandaag de promotie van Will Schnabel tot
vice-president van internationale markten bekendgemaakt.

    Schnabel was voorheen vice-president en algemeen directeur van
Vtrenz, Silverpops B2B marketingautomatiseringsoplossingen. In zijn
nieuwe functie is Schnabel verantwoordelijk voor het toezicht houden
op Silverpops internationale activiteiten en uitbreidingsstrategie
voor Europa en Azië. Hij beschikt over ruime ervaring op het gebied
van internationaal management. Hij heeft namelijk in Singapore, Japan,
Korea en Duitsland gewoond en gewerkt in een leidinggevende functie
bij Accenture.

    "Silverpop heeft aanzienlijke successen geboekt in het Verenigd
Koninkrijk en andere delen van Europa, waar onze activiteiten zeer
snel toenemen", aldus Bill Nussey, CEO bij Silverpop, bij de
aankondiging. "Will draagt een enorme hoeveelheid kennis en talent bij
aan onze pogingen de ontwikkeling van Silverpops marketingportefeuille
met oplossingen op aanvraag in de rest van Europa te versnellen."

    Silverpop, dat al jaren hoog staat aangeschreven in de
e-mailmarketingbranche in de Verenigde Staten, heeft een sterke
internationale groei bereikt, met name op de Noord-Europese markten.
Internationale marketingactiviteiten voor het bedrijf worden geleid
vanuit de vestiging in Londen, die onlangs qua omvang is verdubbeld
als gevolg van het steeds groter wordende internationale
klantenbestand van het bedrijf.

    De verwachting is dat de groei van e-mailmarketing in Europa en
Azië sterk blijft aanhouden. Het is zelfs zo dat Forrester Research
ervan uitgaat dat de Europese e-mailmarkt zal stijgen van ¤1,5 miljard
in 2007 naar ¤2,3 miljard in 2012. Die stijging betekent dat meer
bedrijven zullen strijden om ruimte in de inboxen van klanten.
Silverpop biedt de technologie en strategie om markthandelaren over de
hele wereld te helpen geraffineerde methodes te gebruiken voor gericht
beleid, berichtenverkeer en analyse om klanten beter aan zich te
binden.

    "Markthandelaren ondervinden nu meer dan ooit dat elke euro die
wordt besteed aan marketing moet worden verantwoord en een sterk
investeringsrendement moet opleveren", aldus Schnabel. "De
meetbaarheid van interactieve marketing en het enorme
investeringsrendement (ROI) dat markthandelaren bereiken door het
versterken van online relaties met klanten maakt Silverpop tot een
ideale set instrumenten. Silverpop spant zich daarnaast in om zijn
klanten te helpen hun klanten en potentiële klanten te binden op een
manier die verkoopmogelijkheden creëert, omzet stimuleert en merktrouw
ondersteunt."

    Schnabel zal Silverpop de komende maanden vertegenwoordigen bij
een aantal internationale evenementen en zal onder andere spreken bij
ad:tech Singapore op 26 en 27 juni. Hij zal een sessie leiden, genaamd
"Automated Marketing - Marketing Beyond the Click." Tijdens de sessie
wordt het belang van het automatiseren van digitale
communicatiekanalen voor het opbouwen van relaties, het binden van
klanten en potentiële klanten en ondertussen inzicht te krijgen in de
resultaten van online kosten besproken. Daarnaast sponsort Silverpop
een speciale ontbijtsessie tijdens het evenement om de unieke
problemen te bespreken waarmee online markthandelaren in de
Aziatisch-Pacifische regio te maken krijgen.

    Over Silverpop

    Silverpop is een belangrijke aanbieder van e-maildiensten (ESP)
die een uitgebreid assortiment met internetsoftwareoplossingen op
aanvraag biedt voor de online relatiemarketingbehoeften van
organisaties op ondernemingsniveau overal ter wereld. Zijn
software-als-dienst aanpak zorgt dat het voor markthandelaren
eenvoudig en betaalbaar is om lifecycle-marketingcampagnes via
meerdere kanalen op een tijdige, relevante en meetbare wijze te
creëren, te automatiseren en uit te voeren. Met uiterst schaalbare
instrumenten die zowel B2C- als B2B-verkoopprocessen ondersteunen,
biedt Silverpop een krachtige serie marketinginstrumenten die nergens
anders op de markt verkrijgbaar zijn.

    Met vestigingen in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk
is Silverpop het enige bedrijf dat de afgelopen vier jaar voortdurend
als één van de twee beste ondernemingsgerichte ESP's werd genoemd in
de jaarlijkse beoordeling van JupiterResearch, een internationaal
onderzoeksbureau. Silverpop biedt e-mailmarketing aan marktleidende
bedrijven, waaronder Fossil, Siemens, JetBlue, Aetna, British Sky
Broadcasting, Little Tikes en Houghton Mifflin. Best practices en
white papers zijn beschikbaar via www.silverpop.com.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--JAH/at*

    CONTACT: Voor Silverpop
             Kay Cavender, + 1 678-247-0544
             Directeur bedrijfscommunicatie
             kcavender@silverpop.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.