Gemeente Duiven


Persbericht: website www.loketwwz.info gelanceerd
---

Duiven/Westervoort, 8 mei 2008

PERSBERICHT

Een website die de inwoners van Duiven en Westervoort helpt hun weg te vinden in het woud van regelingen en voorzieningen op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Die is er sinds de lancering op 8 mei 2008. De wethouders Breunissen van Westervoort en Goossen van Duiven lanceerden de nieuwe website gelijktijdig met de introductie van de huisstijl van het Loket WWZ Duiven-Westervoort.

Vorig jaar werd in beide gemeentehuizen al een fysiek Loket WWZ geopend. Doel van het Loket WWZ is uitvoering te geven aan de Wmo, door informatie en advies te verstrekken aan mensen met een vraag op het gebied van wonen, welzijn en zorg.
Behalve als fysiek loket, doet het Loket WWZ vooral dienst als telefonische vraagbaak en nu ook als digitaal loket. Met de gezamenlijke website is een kwaliteitsslag gemaakt voor burgers, klanten en medewerkers door:

> De toegankelijkheid van de sociale kaart;
> De toegang tot het Wmo-vragenboek van Stimulansz, inclusief Wwb-onderwerpen;
> De Wmo-actualiteit een plek te geven door het plaatsen van nieuwsberichten over de onderwerpen wonen, welzijn, zorg; > Het aanbieden van digitale aanvraagformulieren.

De website bevat een schat aan informatie en adressen, daarom is er veel zorg besteed aan een heldere navigatie. Met de zoekfunctie kan gezocht worden in teksten, bij organisaties of bij nieuws. Ook kan de bezoeker aangeven in welke straal rondom een postcodegebied hij iets wil vinden.

Voor het uiterlijk van de website is gebruik gemaakt van de nieuwe huisstijl van het Loket WWZ. Deze huisstijl, ontworpen door Coers en Roest, heeft als basis het logo waarin de woorden wonen, welzijn en zorg samen WWZ vormen. Zo vormen alle grote en kleine zorgvoorzieningen samen de Z van zorg. Dit geeft de diversiteit, maar ook de samenhang van deze voorzieningen aan. Het totaal levert een luchtig, transparant en herkenbaar woordbeeld op. Er is gekozen voor drie warme, heldere kleuren, voor elk onderdeel één. Rood staat voor wonen, geel voor welzijn en paars voor zorg. De nieuwe huisstijl doet recht aan het samenwerkingskarakter en voorkomt op uitvoeringsniveau verwarring bij de klant. De huisstijl biedt goede mogelijkheden voor een herkenbare en gezamenlijke informatievoorziening. Dit is onder meer zichtbaar bij de brochure over het Loket WWZ.