Gemeente Duiven
Persbericht: website www.loketwwz.info gelanceerd
---
Duiven/Westervoort, 8 mei 2008
PERSBERICHT
Een website die de inwoners van Duiven en Westervoort helpt hun weg te
vinden in het woud van regelingen en voorzieningen op het gebied van
wonen, welzijn en zorg. Die is er sinds de lancering op 8 mei 2008.
De wethouders Breunissen van Westervoort en Goossen van Duiven
lanceerden de nieuwe website gelijktijdig met de introductie van de
huisstijl van het Loket WWZ Duiven-Westervoort.
Vorig jaar werd in beide gemeentehuizen al een fysiek Loket WWZ
geopend. Doel van het Loket WWZ is uitvoering te geven aan de Wmo,
door informatie en advies te verstrekken aan mensen met een vraag op
het gebied van wonen, welzijn en zorg.
Behalve als fysiek loket, doet het Loket WWZ vooral dienst als
telefonische vraagbaak en nu ook als digitaal loket. Met de
gezamenlijke website is een kwaliteitsslag gemaakt voor burgers,
klanten en medewerkers door:
> De toegankelijkheid van de sociale kaart;
> De toegang tot het Wmo-vragenboek van Stimulansz, inclusief
Wwb-onderwerpen;
> De Wmo-actualiteit een plek te geven door het plaatsen van
nieuwsberichten over de onderwerpen wonen, welzijn, zorg;
> Het aanbieden van digitale aanvraagformulieren.
De website bevat een schat aan informatie en adressen, daarom is er
veel zorg besteed aan een heldere navigatie. Met de zoekfunctie kan
gezocht worden in teksten, bij organisaties of bij nieuws. Ook kan de
bezoeker aangeven in welke straal rondom een postcodegebied hij iets
wil vinden.
Voor het uiterlijk van de website is gebruik gemaakt van de nieuwe
huisstijl van het Loket WWZ. Deze huisstijl, ontworpen door Coers en
Roest, heeft als basis het logo waarin de woorden wonen, welzijn en
zorg samen WWZ vormen. Zo vormen alle grote en kleine
zorgvoorzieningen samen de Z van zorg. Dit geeft de diversiteit, maar
ook de samenhang van deze voorzieningen aan. Het totaal levert een
luchtig, transparant en herkenbaar woordbeeld op. Er is gekozen voor
drie warme, heldere kleuren, voor elk onderdeel één. Rood staat voor
wonen, geel voor welzijn en paars voor zorg. De nieuwe huisstijl doet
recht aan het samenwerkingskarakter en voorkomt op uitvoeringsniveau
verwarring bij de klant. De huisstijl biedt goede mogelijkheden voor
een herkenbare en gezamenlijke informatievoorziening. Dit is onder
meer zichtbaar bij de brochure over het Loket WWZ.