Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

CBS Outdoor neemt Zuid-Amerikaanse International Advertising Group over

Amsterdam, 8 mei 2008 - CBS Outdoor heeftt een overeenkomst getekend voor de overname van de International Outdoor Advertising Group (IOA). Dit betekent voor het concern een enorme uitbreiding van de internationale portefeuille. IOA is momenteel de grootste aanbieder van outdoor advertising in Argentinië, Brazilië, Chili en Uruguay, waarmee meer dan twee derde van de Zuid-Amerikaanse markt tot het werkterrein behoort.

De overname is een logische stap binnen de internationale groeiplannen van CBS Outdoor. Clive Punter, CEO van CBS Outdoor International: 'Buitenreclame is voor CBS een snelgroeiende activiteit. Met IOA hebben wij een zeer sterke en professionele internationale speler in buitenreclame ingelijfd. Het biedt ons de kans onze aanwezigheid uit te breiden op de snelgroeiende Zuid-Amerikaanse markt.'

De International Outdoor Advertising Group is de grootste aanbieder van buitenreclame in Latijns-Amerika en heeft ruim 300 medewerkers in dienst. De jaaromzet van het bedrijf bedraagt ca. 50 miljoen dollar. De overname wordt naar verwachting in het tweede kwartaal van 2008 definitief afgerond, waarna IOA in het CBS Outdoor-merk wordt geïntegreerd.

Over CBS Outdoor
CBS Outdoor is in Nederland marktleider op het gebied van buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame in vele vormen, bus- en tramreclame en digitale outdoormedia. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation.