Keyware


Keyware lanceert Shiva-campagne : tot 30% goedkoper, 7/7 service

Brussel, België 09 mei 2008 Keyware (EURONEXT Brussel: KEYW) een vooraanstaande leverancier van oplossingen voor elektronisch betalen, getrouwheidssystemen, identiteitstoepassingen en daaraan verwant transactiebeheer, lanceert vandaag haar 2008-Shiva-marketingacties. Ter ondersteuning van de verschillende acties werd beslist voor nationale affichagecampagne, die verschillende malen zal worden herhaald.

De kernboodschappen zijn :

* Handelaren kunnen tot 30% besparen op hun betaalterminal
* De nieuwe 7/7-service biedt extra garanties voor veeleisende gebruikers

Een betaalbaar elektronisch betalingsysteem is belangrijk voor alle handelarens. De Shiva-campagne speelt daar volledig op in met haar boodschap die deze doelgroep aanspreekt. De doelstelling van deze campagne is om de handelaar duidelijk te maken dat hij/zij best zo snel mogelijk overschakelt naar Keyware, 'het handige alternatief in de markt.

Creatieve uitwerking van het concept

In lijn met de hedendaagse digitale ontwikkeling werd beslist om een multimediaal beeld te ontwikkelen dat de aandacht trekt via zowel statische als bewegende dragers. De Shiva-afbeelding kan perfect tot leven komen in een animatiefilm of op een website maar is ook zeer krachtig op een stilstaande foto.

Het niet-alledaags beeld van een jonge winkelbediende met meerdere armen wekt samen met de symbolische objecten en de krachtige kleuren interesse op bij wie dit onder ogen komt. Een affichage-campagne met dit beeld vangt op die manier al de blikken van de voorbijgangers op.

De essentie van het Shiva-beeld : Keyware, een handig en beter alternatief voor de handelaar.

Een eenvoudige boodschap voor een product met complexe informatie.

Het Shiva-beeld drukt de USP (unique selling points) van Keyware uit :


* Meer handen: een betere service dankzij Keyware
* Een handige draadloze terminal: segmentering naar de handelaar
* Schoenen: het symbool van een beloning en prettig shoppen
* Meerdere betaalkaarten : professionaliteit en toegankelijkheid
* De cadeaus : overschakelen is een geschenk
* Lang ticket: oneindig onvangen zonder storingen
* Een aantrekkelijk model: grote ogen om in de verleiding te komen

De troeven van de Keyware-boodschap kunnen als volgt worden omschreven :


* Gesegmenteerde boodschap

* Eye catcher

* Geloofwaardig overkomen

* Interactief via cardstart.be

* Impactvol

* Complementair

* Sympathiek

Het campagenebeeld onderschrijft een duidelijke positioneringsstrategie :

Een situatie waar de handelaren handen te kort komen herkennen zij onmiddellijk vanuit hun eigen werkomgeving. Deze boodschap is dus duidelijk herkenbaar voor de handelaren die zich snel inleven.

Keyware laat de wensen van de handelaar tot uiting komen

De handelaar zou graag meer geld verdienen en enkele handen extra hebben om zijn zaak te ondersteunen. Extra handen kan Keyware niet geven maar een handiger systeem met minder inspanning en minder kosten wel.

Vertrouwen opwekken door stijlvolle beelden

Er werd ook aan de esthetiek gedacht. Een stijlvol beeld geeft een gevoel aan de handelaar dat Keyware een degelijke en te vertrouwen speler is op de markt. De blauwe volvlakken komen robuust over, het frisse felle groen geeft de vernieuwing aan. De fotografie is steeds scherp afgelijnd om de aandacht te verscherpen naar de juiste onderdelen.

Geloofwaardigheid

Het beeld schept een band tussen de doelgroep en Keyware dat zo op een geloofwaardige manier overkomt. Deze formule biedt ook de mogelijkheid om eerst visueel op een persoonlijke manier de handelaar aan te spreken om zo de boodschap via tekst nog efficiënter over te brengen.

Streven naar maximale impact

Media

Het mediaplan van deze campagne steunt vooral op de affichagecampagne waarbij de handelaren op hoogte worden gebracht van de duidelijke voordelen. Zij kunnen onmiddellijk overgaan tot actie door telefonisch contact op te nemen of informatie op te vragen via de website.

Naast deze belangrijke pijler worden er ook andere communicatie-dragers ingezet om de campagneboodschap te verspreiden. Zoals vakbeurzen, internet, sales-folders, mailings, stickering op de wagens,... Dat schept uiteraard een massa-effect dat de impact van de boodschap enkel maar versterkt.

Doelgroepbereik

Het aantal personen binnen de te bereiken doelgroep van handelaren dat met de campagne in aanraking komt is hoog en goed meetbaar met het aantal aanvragen dat via www.cardstart.be en op het nummer 0800 40 900 toekomt.

Over Keyware

Keyware (EURONEXT Brussel: KEYW) is een vooraanstaande leverancier van oplossingen voor electronisch betalen, getrouwheidssystemen, identiteitstoepassingen en daaraan verwant transactiebeheer. Keyware is gevestigd in Zaventem, België en meer informatie is beschikbaar op www.keyware.com.