Keyware
Keyware lanceert Shiva-campagne : tot 30% goedkoper, 7/7 service
Brussel, België 09 mei 2008 Keyware (EURONEXT Brussel: KEYW) een
vooraanstaande leverancier van oplossingen voor elektronisch betalen,
getrouwheidssystemen, identiteitstoepassingen en daaraan verwant
transactiebeheer, lanceert vandaag haar 2008-Shiva-marketingacties.
Ter ondersteuning van de verschillende acties werd beslist voor
nationale affichagecampagne, die verschillende malen zal worden
herhaald.
De kernboodschappen zijn :
* Handelaren kunnen tot 30% besparen op hun betaalterminal
* De nieuwe 7/7-service biedt extra garanties voor veeleisende
gebruikers
Een betaalbaar elektronisch betalingsysteem is belangrijk voor alle
handelarens. De Shiva-campagne speelt daar volledig op in met haar
boodschap die deze doelgroep aanspreekt. De doelstelling van deze
campagne is om de handelaar duidelijk te maken dat hij/zij best zo
snel mogelijk overschakelt naar Keyware, 'het handige alternatief in
de markt.
Creatieve uitwerking van het concept
In lijn met de hedendaagse digitale ontwikkeling werd beslist om een
multimediaal beeld te ontwikkelen dat de aandacht trekt via zowel
statische als bewegende dragers. De Shiva-afbeelding kan perfect tot
leven komen in een animatiefilm of op een website maar is ook zeer
krachtig op een stilstaande foto.
Het niet-alledaags beeld van een jonge winkelbediende met meerdere
armen wekt samen met de symbolische objecten en de krachtige kleuren
interesse op bij wie dit onder ogen komt. Een affichage-campagne met
dit beeld vangt op die manier al de blikken van de voorbijgangers op.
De essentie van het Shiva-beeld : Keyware, een handig en beter
alternatief voor de handelaar.
Een eenvoudige boodschap voor een product met complexe informatie.
Het Shiva-beeld drukt de USP (unique selling points) van Keyware uit :
* Meer handen: een betere service dankzij Keyware
* Een handige draadloze terminal: segmentering naar de handelaar
* Schoenen: het symbool van een beloning en prettig shoppen
* Meerdere betaalkaarten : professionaliteit en toegankelijkheid
* De cadeaus : overschakelen is een geschenk
* Lang ticket: oneindig onvangen zonder storingen
* Een aantrekkelijk model: grote ogen om in de verleiding te komen
De troeven van de Keyware-boodschap kunnen als volgt worden omschreven
:
* Gesegmenteerde boodschap
* Eye catcher
* Geloofwaardig overkomen
* Interactief via cardstart.be
* Impactvol
* Complementair
* Sympathiek
Het campagenebeeld onderschrijft een duidelijke
positioneringsstrategie :
Een situatie waar de handelaren handen te kort komen herkennen zij
onmiddellijk vanuit hun eigen werkomgeving. Deze boodschap is dus
duidelijk herkenbaar voor de handelaren die zich snel inleven.
Keyware laat de wensen van de handelaar tot uiting komen
De handelaar zou graag meer geld verdienen en enkele handen extra
hebben om zijn zaak te ondersteunen. Extra handen kan Keyware niet
geven maar een handiger systeem met minder inspanning en minder kosten
wel.
Vertrouwen opwekken door stijlvolle beelden
Er werd ook aan de esthetiek gedacht. Een stijlvol beeld geeft een
gevoel aan de handelaar dat Keyware een degelijke en te vertrouwen
speler is op de markt. De blauwe volvlakken komen robuust over, het
frisse felle groen geeft de vernieuwing aan. De fotografie is steeds
scherp afgelijnd om de aandacht te verscherpen naar de juiste
onderdelen.
Geloofwaardigheid
Het beeld schept een band tussen de doelgroep en Keyware dat zo op een
geloofwaardige manier overkomt. Deze formule biedt ook de mogelijkheid
om eerst visueel op een persoonlijke manier de handelaar aan te
spreken om zo de boodschap via tekst nog efficiënter over te brengen.
Streven naar maximale impact
Media
Het mediaplan van deze campagne steunt vooral op de affichagecampagne
waarbij de handelaren op hoogte worden gebracht van de duidelijke
voordelen. Zij kunnen onmiddellijk overgaan tot actie door telefonisch
contact op te nemen of informatie op te vragen via de website.
Naast deze belangrijke pijler worden er ook andere
communicatie-dragers ingezet om de campagneboodschap te verspreiden.
Zoals vakbeurzen, internet, sales-folders, mailings, stickering op de
wagens,... Dat schept uiteraard een massa-effect dat de impact van de
boodschap enkel maar versterkt.
Doelgroepbereik
Het aantal personen binnen de te bereiken doelgroep van handelaren dat
met de campagne in aanraking komt is hoog en goed meetbaar met het
aantal aanvragen dat via www.cardstart.be en op het nummer 0800 40 900
toekomt.
Over Keyware
Keyware (EURONEXT Brussel: KEYW) is een vooraanstaande leverancier van
oplossingen voor electronisch betalen, getrouwheidssystemen,
identiteitstoepassingen en daaraan verwant transactiebeheer. Keyware
is gevestigd in Zaventem, België en meer informatie is beschikbaar op
www.keyware.com.