Telematica Instituut
Crossmediale Graaf Sassendonk
2008-05-12
Actie, spanning en moderne techniek vormen vanaf medio 2008 in de
Zwolsche binnenstad het decor van een crossmediaal spel voor kinderen
van 8 tot 14 jaar. Het Telematica Instituut treedt op als
kennisleverancier voor dit spel zonder fysieke grenzen.
graafsassendonk In een televisieprogramma van de AVRO, via internet,
de radio en in levende lijve kunnen kinderen deze zomer op zoek naar
"Het geheim van Graaf Sassendonk". Uitgespeeld raken ze niet snel,
want naarmate het mysterie zich ontrafeld, kom je op een hogere level
terecht. Het Telematica Instituut is betrokken bij het fysieke speuren
in de oude hanzestad. De magische kubus die deelnemers meekrijgen
interacteert met de omgeving via onder andere bluetooth en wijst zo de
weg naar de volgende clou. Zo is de in 1407 geboren graaf één van de
eersten om omgevingsbewuste, slimme communicatie in te zetten bij een
spel dat de komende drie zomers de gemoederen bezig moet houden. Het
idee is ontwikkeld door onder andere IDTV, Libema, SJB producties en
de gemeente en VVV van Zwolle.