Media Alert

25 maart, 2008

Europese SPSS conferentie toont hoe data-analyse organisaties vooruit helpt

~ Tijdens SPSS Directions 2008 spreekt Ian Ayres over de voordelen van analyse van menselijk gedrag ~

SPSS Inc. (Nasdaq: SPSS), wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, kondigt zijn derde jaarlijkse Europese klantenconferentie Directions aan. Dit jaar wordt het congres gehouden in Athene, Griekenland van 12 tot en met 15 mei. Onder de sprekers zijn verschillende Nederlandse en Belgische SPSS-klanten, waaronder Centraal Bureau voor de Statistiek, Vodafone, Corona Direct, Universiteit Utrecht, SGBO, Fod Financiën, Stratus market research en AD NieuwsMedia.

Ian Ayres - econoom, professor en auteur - zal de keynote verzorgen. Hij is schrijver van de bestseller 'Super Crunchers: Why Thinking-by-Numbers is the New Way to Be Smart'. Daarnaast schrijft Ayres regelmatig columns voor Forbes en The New York Times. Zijn onderzoeken zijn ondermeer besproken in tv-programma's als Oprah en Good Morning America en in de bladen Time en American Vogue.

In zijn boek onderzoekt Ayres hoe hedendaagse, succesvolle organisaties snel grote databases kunnen analyseren om meer inzicht te krijgen in menselijk gedrag. Hij ziet dat deze 'nieuwe' beslissingmakers succesvoller zijn en accurate resultaten uit de beschikbare data onttrekken. Bezoekers aan Directions hebben de mogelijkheid om de zakelijke voordelen van Predictive Analytics - inclusief statistiek en data mining - en Enterprise Feedback Management (EFM) zelf te ondervinden. Verder tonen Europese klanten hoe zij zakelijke uitdagingen het hoofd bieden met behulp van SPSS-oplossingen.

"De klanten die presenteren tijdens Directions 2008 zijn perfecte voorbeelden van de succesverhalen over Predictive Analytics", zegt Frank Passtoors Country Manager bij SPSS. "Predictive Analytics is mainstream geworden. Bezoekers kunnen spreken met SPSS-gebruikers die de voordelen van deze technologie ondervinden, om vervolgens wellicht hun eigen business hiermee te kunnen optimaliseren."

Tijdens de conferentie wordt ook de jaarlijkse SPSS Insight Award(TM) uitgereikt. Klanten die in aanmerking komen voor de prijs worden beoordeeld op verschillende criteria: impact op de business, productiviteitsverbetering, impact van de verandering en mate van gebruik van analyse en innovatie. Kortom, de winnaar is het bedrijf dat data het beste heeft ingezet ten behoeve van besluitvorming en een 'Predictive Enterprise' is geworden.

Voor meer informatie bezoek: www.spss.com/spssdirections/emea/

(351 woorden)