Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 7 mei 2008

Voorrondes Young Lions Competition via 24 uurs pitch

Op 12 en 13 mei vindt voor de tweede keer de 24H Young Creatives Competition plaats die JongeHonden organiseert in samenwerking met Cebuco en Getty Images. 24 teams worden uitgedaagd om in 24 uur tijd de ultieme campagne voor een adverteerder te bedenken. De winnende teams gaan Nederland vertegenwoordigen in de Young Lions Film- en Printcompetition tijdens het Cannes Lions festival in Cannes.

Het is voor de tweede keer dat de voorrondes voor de Young Lions Competition in Cannes in Nederland door middel van een 24 uurs pitch plaatsvindt, en ook andere landen werken volgens dit principe. Dit jaar worden de teams gevraagd een campagne te bedenken voor nrc.next. De concepten die op dezelfde dag nog te bekijken zijn via www.youngcreatives.com/netherlands worden beoordeeld door een jury die onder andere bestaat uit: Printjurylid Raymond van Schaik (Etcetera), Edward Bardoul (Etcetera) en Arjen de Jong (TBWA).

De dag staat volledig in het teken van creativiteit, alleen de crème de la crème van jonge creatieven kan deelnemen aan deze prestigieuze pitch, want de deelnemers worden geselecteerd op basis van hun portfolio op jongehonden.nl. In het Post CS gebouw in Amsterdam slaan de teams hun tenten op en wordt er 24 uur gewerkt. De dag wordt gelardeerd met sprekers en natuurlijk worden de deelnemers gewekt met een vers croissantje met krantje. Op dinsdag 13 mei spreekt Brigitte Mantel, European Creative Planning Manager van Getty Images London, over het MAP2 report: 'Aspirational Environmentalism', over trends in de globale advertising en editorial beeldcultuur.

Vanaf 20:00 uur vindt de welbekende JongeHonden Offline (oftewel, de Mappenavond) plaats. Elke jonge creatief kan zijn map voorleggen aan senior creatieven om deze eens stevig te laten bekritiseren. Er bestaat als jonge creatief eigenlijk geen betere mogelijkheid om alle gevestigde creatieven van alle grote bureaus op één avond bij hun lurven te grijpen om te laten zien wat je in huis hebt. DDB, Publicis, Etcetera, Achtung, 180, They, KesselsKramer en vele andere bureaus zullen er aanwezig zijn. De afgelopen jaren hebben heel wat teams er een stage of baan aan over gehouden.

Zowel de 24H Young Creatives Pitch als de Mappenavond zijn geopend voor iedereen die geïnteresseerd is. Lukt het je niet om er bij te zijn maar ben je toch geïnteresseerd, laat je dan op de hoogte houden van wat er gebeurt tijdens deze 24 uur door 'hond aan' te sms-en naar 4411. De 24 uurs pitch vindt plaats van 12 mei 16:00 uur tot 13 mei 16:00 uur in de BG (onder het Post CS gebouw) in Amsterdam. De JongeHonden Offline is na afloop van de 24 uurs pitch, dinsdag 13 mei om 20:00. Bijlage: programma: persmomenten zijn gemarkeerd in 'blauw' Noot voor de redactie en