Hotelboekingssite EasyToBook.com gaat wereldwijd


Van drie naar 2.400 nieuwe bestemmingen in drie maanden

ZURICH/AMSTERDAM, 20080513 -- EasyToBook.com, specialist in online reserveringen van kwalitatieve hotels tegen de laagst mogelijke tarieven, is begonnen aan een omvangrijke en ambitieuze uitbreiding. Het bedrijf breidt van drie Europese bestemmingen uit tot 2.400 bestemmingen wereldwijd. Deze nieuwe steden worden vanaf heden tot en met juli 2008 toegevoegd aan de website. EasyToBook.com's compleet vernieuwde website zal overnachtingen in ongeveer 20.000 hotels aanbieden. Dublin, Londen, New York, Parijs en Praag zijn reeds aan de site toegevoegd als eerste nieuwe bestemmingen.

De combinatie van beste keus in accommodaties, laagste kamerprijzen, gebruikersvriendelijk boekingsysteem en wereldwijde spreiding maakt EasyToBook.com in zeer korte tijd tot een gezaghebbende partij in de markt en een geducht concurrent. Het bedrijf ambieert een plaats op de Deloitte Technology Fast 500 EMEA lijst van snelst groeiende technologie bedrijven in Europa, het Midden Oosten en Afrika.

Mevr. Michal Hubschmann, mede oprichter en CEO, verklaart: "Met trots kan ik zeggen dat we er het derde kwartaal van 2008 in zullen zijn geslaagd een wereldwijde hotelboekingssite te zijn. Gedurende de afgelopen drie jaar zijn onze bedrijfsresultaten jaarlijks met veel meer dan 100% gestegen. In 2007 was de bruto omzet meer dan ¤ 36 miljoen. Over 2008 verwachten we meer dan ¤ 75 miljoen in reserveringen om te zetten. Het eerste kwartaal in 2008 is boven verwachting geëindigd, met meer dan ¤ 13 miljoen omzet. Dit hebben we behaald met slechts drie bestemmingen. Daarom verwachten we dat onze groei, met zoveel meer bestemmingen, aanzienlijk zal blijven stijgen. Ook verwachten we dat het grote aanbod tot meer (herhalings) bezoekers en uiteindelijk boekingen zal leiden."

Over de website
EasyToBook.com's website is van hoge kwaliteit, betrouwbaar, klantgericht en no-nonsense. Het draait op de modernste technologie en user interface. Een goede klantenservice is erg belangrijk voor het bedrijf. Daarom is de website makkelijk te vinden en te gebruiken, tevens bevat het praktische en recente informatie. De bespaarde korting wordt direct online getoond. Er worden geen extra reserveringskosten in rekening gebracht en geen borg of vooruitbetaling gevraagd. Deze klantgeoriënteerde boekingsmethode maakt het ook mogelijk om eenvoudig wijzigingen of annuleringen door te voeren. De contact informatie is makkelijk te vinden op de site. De meertalige (vijf talen) klantenservice kan bereikt worden per email en telefoon voor boekingen, inlichtingen of wijzigingen.

Accommodatie
Alle accommodatie is zorgvuldig uitgekozen. Aangesloten hotels dienen kwalitatieve kamers te bieden. De website biedt nauwkeurige informatie betreffende hotels, kamers, omgeving en toeristische attracties in de buurt. EasyToBook.com was een van de eerste bedrijven die Google Maps gebruikt en 3600 foto's en video's van de hotels plaatst om de sfeer zo goed mogelijk weer te geven.

Voor meer informatie: www.EasyToBook.com

Over het bedrijf
EasyToBook.com is een vennootschap met een beperkte aansprakelijkheid. EasyToBook.com is in 2004 opgericht door CEO mevr. Michal Hubschmann en Web & Strategy Director dhr. Omri Amir. De onderneming was vanaf de eerste dag winstgevend. Het hoofdkantoor bevindt zich in Zürich, Zwitserland; klantenservice en onderhoud heeft Amsterdam als basis. IT ondersteuning komt vanuit Israël.

EasyToBook.com's eerste bestemming was Amsterdam (in 2004). Barcelona en Rome zijn in 2007 toegevoegd. De V.S. zijn een belangrijke groeimarkt voor het bedrijf. Het verwacht een groot aantal boekingen op Noord Amerikaanse bestemmingen te ontvangen, daar de V.S. momenteel een extreem populaire bestemming zijn. Deze verwachting wordt reeds bevestigd door het grote aantal zoekopdrachten naar hotels in New York.

Door het beste aanbod in hotels, kamerprijzen en beschikbaarheid te bieden op een zeer geavanceerd online platform, is EasyToBook.com in korte tijd een van de meest succesvolle platformen in de industrie geworden.





Ingezonden persbericht