Ingezonden persbericht


Persbericht

(XCEDO) introduceert nieuwe vorm van recruitment: event als wervingsinstrument.

Heemstede, dinsdag 13 mei 2008

(XCEDO) is specialist in het bedenken (event concepting) en uitvoeren (event management) van events. Met events als wervingsinstrument ondersteunt zij sinds kort werkgevers in hun zoektocht naar nieuw personeel. In vergelijking met traditionele wervingsinstrumenten zoals vacaturesites en personeelsadvertenties denkt (XCEDO) met het inzetten van events effectiever te zijn in de slag om de sollicitant.

"Werksfeer is al jarenlang het belangrijkste aspect bij de werkgeverskeuze. Met een event heb je een ideale mogelijkheid om als werkgever op te vallen en je te onderscheiden. Veel meer dan met andere wervingsinstrumenten zoals een personeelsadvertentie", zegt Maxime van Liemt, 38 jaar en oprichter/eigenaar van (XCEDO). "Door het intensieve contact kan de sollicitant gedurende het event de cultuur van de werkgever daadwerkelijk ervaren. Omgekeerd leert de werkgever de baanzoeker in een open en ongedwongen situatie kennen, veel meer dan tijdens een sollicitatiegesprek. Zodoende kan wederzijds een kwalitatief betere keus gemaakt worden en is de kans op een succesvolle samenwerking vele malen groter."

(XCEDO) ziet zelfs een strategische functie voor events binnen de totale arbeidsmarktcommunicatie weggelegd. Arbeidsmarktcommunicatie bestaat uit het geheel van directe werving, employer branding en employer relationship. "Met events kun je zowel doelstellingen voor het vervullen van vacatures, het versterken van het werkgeversmerk, maar ook voor het verstevigen van de relatie met bestaande medewerkers bereiken", aldus Van Liemt. "En een bijkomend voordeel van wervingevents is dat latente werkzoekenden, toch een grote en onzichtbare groep, hiermee ook goed te bereiken zijn".

De keuze van het event wordt bepaald door de werkgeversidentiteit en -cultuur en het profiel van de wervingsdoelgroep. In het ene geval is een sportief of educatief event het meest geschikt, in het andere geval wordt een link gelegd met de persoonlijke interesses van de doelgroep.

(XCEDO), de naam betekent 'overtreffend' in de Latijnse taal, richt zich met de wervingsevents zowel op de top 500 als ook op de MKB-bedrijven. Vaak wordt bij events aan hele grote activiteiten gedacht, maar zij zien ook voldoende mogelijkheden om kleinschalige events voor de MKB-bedrijven te bedenken. Van Liemt: "Natuurlijk brengt het een investering met zich mee, maar het is maar hoe gek je het wilt maken. Veel belangrijker is de vraag: wat levert het op? In een tijd waarin het bijna makkelijker is om nieuwe klanten dan medewerkers te krijgen, adviseren wij ondernemingen om daadwerkelijk te investeren in het eigen werkgeversmerk."

"Voordat ik met (XCEDO) ben gestart heb ik, zowel aan klant- als bureauzijde, meer dan 10 jaar ervaring met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment opgedaan. Wij kunnen dus niet alleen een overtreffende events bedenken en uitvoeren, maar wij zijn ook in staat inhoudelijk met onze klanten mee te praten", aldus Van Liemt.

Meer informatie is te vinden op www.eventalswervingsinstrument.nl of www.xcedo.nl

Einde persbericht

Noot voor de redactie (