Gemeente Utrechtse Heuvelrug


Informatiebijeenkomst nieuwbouw gemeentekantoor Doorn

Woensdag 14 mei is een informatiebijeenkomst voor de raads- en commissieleden Middelen en Ruimte over de bouwplannen nieuw gemeentekantoor op de plaats van het voormalige gemeentehuis van Doorn. Voor de bijeenkomst zijn ook omwonenden van de locatie en andere betrokkenen per brief uitgenodigd. De bijeenkomst wordt gehouden in de Koningshof, Kerkplein 1 in Doorn en begint om 19.30 uur.

De gemeenteraad besloot in 2007 dat de gehele ambtelijke organisatie uitgezonderd de brandweer en de buitendienst- op één centrale plaats in Doorn moet worden gevestigd, naast Cultuurhuis Pléiade. Hierdoor is op termijn voor alle inwoners en klanten van de gemeente één duidelijke plaats waar alle contacten plaatsvinden. Ook neemt de efficiency toe omdat vrijwel alle medewerkers op één locatie zijn gehuisvest in plaats van op de huidige acht locaties.

Architectenkeuze en stedenbouwkundige kaders
Op dit moment loopt er een Europees aanbestedingstraject voor de architectenkeuze. Ook heeft het college de stedenbouwkundige kaders vastgesteld voor het nieuwe gebouw. Tijdens de bijeenkomst wordt hierop uitvoerig ingegaan. Ook wordt het vervolgproces tot aan de besluitvorming in de gemeenteraad in november toegelicht.

Laatst gewijzigd: 6 mei 2008