Free Record Shop behoudt naam

14/05/2008 11:20

Free Record Shop BV


- Mening klant geeft doorslag

- Free Record Shop investeert in winkelorganisatie

- Nieuw winkelconcept in najaar gelanceerd

Capelle aan den IJssel, woensdag 14 mei 2008 - Free Record Shop heeft besloten haar naam te handhaven. Regelmatig is gesuggereerd dat de entertainmentketen na ruim 35 jaar afstand zou doen van haar naam. De retailorganisatie heeft nu officieel besloten de naam Free Record Shop zowel voor haar winkels als haar online activiteiten te behouden. De hoge naamsbekendheid en de positieve associatie die klanten met het merk hebben, hebben de doorslag gegeven.

'We hebben de optie van een nieuwe naam serieus onderzocht. Uiteindelijk is de mening van de klant bepalend geweest. De naamsbekendheid is bijna 100%. Bovendien is de naam 'Free Record Shop' voor de consument een begrip. Voor de consument staat de naam allang niet meer voor een 'platenwinkel', maar voor entertainment. Uit onderzoek blijkt dat de klant de naam associeert met Music, Movies en Games en dat is precies datgene wat we willen uitstralen', aldus Johan van Hees, Algemeen Directeur van Free Record Shop.

Free Record Shop ontwikkelt momenteel een nieuw winkelconcept, dat in het najaar wordt gelanceerd. Het besluit de naam te behouden is een eerste belangrijke stap in het herpositioneringstraject. In de nieuwe filialen kunnen klanten entertainment ervaren in de breedste zin van het woord. De combinatie winkels en internet zal centraal staan.

Dat Free Record Shop, naast de investeringen in haar online activiteiten, bereid is te investeren in haar winkelorganisatie, geeft aan dat de entertainmentwinkelketen niet uit het straatbeeld verdwijnt. 'In 2011 heeft de entertainmentmarkt in Nederland, volgens GfK Marketing Services, een omvang van ruim 1 miljard euro aan fysieke producten. Dit geeft aan dat de dagen van fysieke producten nog lang niet zijn geteld en het rechtvaardigt de investering in ons retailconcept', aldus Van Hees.





http://www.freerecordshop.nl