Ingezonden persbericht


Imation formeert nieuwe marcom-organisatie

Leverancier van verwisselbare opslagmedia intensiveert marcom-activiteiten

Schiphol-Rijk, 14 mei 2008 ­ Imation, marktleider op het gebied van verwisselbare opslagmedia, heeft een nieuwe marketing- en communicatieorganisatie geformeerd. Imation voert naast haar eigen merk, onder andere Memorex en TDK. Met de versterkte marcom-organisatie vergroot Imation haar marketing- en communicatieactiviteiten. De nieuwe marcom-organisatie van Imation bestaat uit de volgende personen:

Branko Domic (36) is begonnen in de functie van ´EMEA Brand Manager Memorex / Imation´. Domic is in deze functie onder meer verantwoordelijk voor het uitvoeren van merkdoelstellingenen -strategieën op regionaal niveau en het aansturen van de ontwikkeling en lancering van nieuwe producten. Hij geeft leiding aan productmanagers, het marcom-team (waaronder de afdeling ´packaging´) en ´market research´. Hiervoor was Domic als ´EMEA Product Manager Magnetic´ verantwoordelijk voor de lijn van magnetische opslagproducten en verwisselbare hard disks. Sinds april 2002 is Branko Domic in dienst bij Imation. Voor zijn komst naar Imation was hij in dienst bij Heineken Brouwerijen.

Matthieu Valk (36) is benoemd tot ´EMEA Marcom Lead Memorex/Imation´. Valk gaat zich bezig houden met de coördinatie van het marketing-communicatie team en de vertaling van marketingplannen naar communicatie- en promotie-activiteiten.In zijn vorige functie op de afdeling ´packaging services´van Imation, hield hij zich bezig met het ontwerpen van verpakkingsmateriaal voor het retailkanaal van zowel Imation- als Memorexproducten in de EMEA-regio. Matthieu Valk is sinds oktober 2003 werkzaam bij Imation. Voor hij bij Imation op de loonlijst stond werkte Valk bij Oilily Cosmetics.

Nanda Kuiters (34) is sinds februari 2007 werkzaam als ´EMEA Marcom Coordinator Commercial Business´ binnen het Marcom-team. Binnen deze functie houdt zij zich bezig met de coördinatie van marketing- en communicatieactiviteiten in de zakelijke markt (B2B). Voordat Kuiters bij Imation in dienst kwam, werkte ze onder andere als Product Manager bij IT-distributeur Ingram Micro.

Over Imation
Imation Corporation is fabrikant en leverancier van verwisselbare-opslagmedia, bestaande uit optische en magnetische producten, flash drives en harddisks. Het brede productassortiment van Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabyte tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Imation's tapecartridges worden gebruikt in rekencentra en in gedistribueerde opslagnetwerken en toegepast bij gegevensverwerking en beveiliging, in bedrijfscontinuïteitsprogramma's en voor back-up en archivering. De vraag naar Imation's producten wordt gedreven door de behoefte aan betrouwbaarheid, gemak en draagbaarheid bij de opslag en het beheer van zakelijke gegevens, foto, film, illustraties en muziek op bedrijfs- en thuiscomputers en steeds vaker in consumentenelektronica. Imation biedt ook het merk Memorex aan. Memorex staat bekend om de slogan: "Is it live or is it Memorex?" Tevens is Imation de exclusieve licentiehouder van TDK opnamemedia, een van ´s werelds marktleiders. Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.

Meer informatie:
Persberichten en achtergrondinformatie zijn te vinden op www.imation.nl. Foto´s zijn aan te vragen bij ondergetekende.

PublieksWerk B.V.
Mirja van Baggem
t: (020) 486 21 39
e: imation@publiekswerk.nl