Persbericht

Ontwerp Kensington-muis maakt ook internationaal indruk

~ awards van iF, Red Dot en CES eren SlimBlade-lijn ~

Houten, 14 mei 2008 Kensington, toonaangevend aanbieder van mobiele computeraccessoires, is onderscheiden door drie prestigieuze wereldwijd op design gerichte groepen. Dit bevestigt de smart made simple -benadering achter de laatste lijn muizen.

De muizen van de SlimBlade-lijn, geïntroduceerd in het vierde kwartaal van 2007, hebben prijzen gewonnen van iF Design (Hannover, München en Taipei, Red Dot en de Consumer Electronics Show Innovations Design & Engineering Award (Las Vegas). De jury prees Kensington voor zijn originaliteit in zowel de look and feel als de technologie achter het ontwerp van de muizen.

Authentieke producten hadden dit jaar een duidelijke voorsprong , zegt Fritz Frenkler, juryvoorzitter bij de iF Design awards. Fusion, retro en imitaties vingen bot: alleen producten die eenvoud en duidelijkheid uitstralen kunnen op de lange termijn succesvol zijn en iets betekenen voor de moderne technologie.

Onafhankelijke lofbetuigingen van buitenaf betekenen veel voor ons , zegt Robert de Vries, Sales en Marketing Manager bij Kensington. Onze producten zijn ontworpen om dagelijkse problemen op een niet alledaagse manier op te lossen. Ze zijn ontwikkeld na uitgebreid marktonderzoek en ontworpen door top-ontwerpers. De SlimBlade-lijn is een groot succes voor onze smart made simple -benadering. Het is geweldig dat niet één, maar drie onafhankelijke jury s dit erkennen.

De SlimBlade" Lifestyle Collectie bestaat uit een reeks input-apparatuur die op maat zijn gemaakt voor de mobiele, veeleisende werknemer. De producten zijn ontworpen om feilloos en intuïtief mee te kunnen werken. Ze zien er volmaakt uit en hebben een slank omhulsel dat comfortabel is in het gebruik. Als eerste ter wereld heeft SlimBlade een mobiele trackball. Hiermee kunnen werknemers hun muis op elk oppervlak gebruiken. Kensington heeft de microsite YourSmartMouse.com ontworpen, om meer informatie over de productlijn te bieden.

(297 woorden)