Ingezonden persbericht

SECOND SIGHT: nieuw magazine over consumententrends

Amsterdam, 9-4-2008

Op 14 mei verschijnt het magazine Second Sight. Het nieuwe blad maakt onderdeel uit van een uitgebreid trend(watch)platform dat dit voorjaar zal worden uitgerold. Second Sight is een initiatief van Jan Bletz en Andrea Wiegman. Zij hebben ruim tien jaar geleden ook het trendblad Eye opgericht.

Het nieuwe trendmagazine Second Sight verschijnt jaarlijks 10 keer. In elk nummer worden aan de hand van actuele thema's trends besproken. Het eerste nummer staat grotendeels in het teken 'overvloed'. Het komt uit op 14 mei.

Second Sight is waardevol voor een brede doelgroep, vooral voor marketeers en andere intensieve afnemers van trendinformatie. Voor hen wil het blad een gids in trendwatchland zijn.

De oplage van Second Sight is 2.000 exemplaren. Abonnees betalen nu een jaar lang slechts 45 euro (excl. BTW) in plaats van 150 euro: een 'early adopters'-korting van maar liefst 70%. Het blad wordt verspreid via abonnementen en telt nu 36 pagina's. De plannen om dikker te worden en ook in de betere boekhandel te verspreiden liggen klaar.

Het magazine Second Sight is onderdeel van een uitgebreid trend(watch)platform. Naast het blad is er ook een (gratis) wekelijkse email-trendletter en komt er een interactieve website. Ook zullen er activiteiten worden georganiseerd, zoals het Trendwatcher of the Year-event, een jaarlijks evenement om de trendwatchwereld voor een brede groep overzichtelijker te maken.

Second Sight is bedacht door de oprichters en makers van het blad Eye, Jan Bletz en Andrea Wiegman. Samen zullen ze de hoofdredactie vormen van Second Sight en alle uitgeefprojecten op zich nemen. Jan Bletz is de bedenker van Eye en heeft een brede ervaring als journalist en als bladenmaker, o.a. als oprichter van Marketing Rendement. Andrea Wiegman is na haar studie Geschiedenis aan de UvA aan Eye begonnen en heeft daar ruim tien jaar een belangrijke stempel op gedrukt. Ze heeft bij diverse uitgeverijen gewerkt, waar ze zowel online- als offline ervaring heeft opgedaan.

Alle externe medewerkers van Eye gaan bijdragen aan Second Sight. Trendwatchers als Reinier Evers (Trendwatching.com, Trendwatcher van het Jaar 2007), Hilde Roothart (Trendslator), Adjiedj Bakas, Christine Boland, Marielle Bordewijk (Foodoo), Jacomine van Veen (Philips Design) en Justien Marseille (The Future Institute) zullen regelmatig schrijven, evenals onderzoekers, strategen en publicisten zoals Kim Poldner, Marie-Lou Witmer (Witmer Consultancy), Susanne Piët, Onno Aerden (Miljonair/GMG), Caroline van Beekhoff, Otto Kokke (FHV/BBDO), Jacqueline Wolffs (DDB Amsterdam), Marja Ruigrok (Ruigrok|NetPanel), Floor Hallema, Annemieke Kranendonk (Holly Golightly), Bob Stumpel (Result), Jeannette van Zee (De Informatiekamer), Peter Heshof en Mirjam Slothouber (To Bloom), Fedor Swart (Ogilvy) en James Veenhoff.