Gemeente Strijen


Bekendmakingen week 20

(15-05-2008) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:

Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- J. Huisman voor het oprichten van een serre aan de achtergevel van de woning op het perceel Nieuwestraat 27 te Strijen (ontvangen 29 april 2008).

- M. van den Bijl voor het wijzigen van de rechterzijgevel van de woning op het perceel Spui 50 te Strijen (ontvangen 6 mei 2008).

Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- M. Visser voor het vernieuwen van een loods op het perceel Broekseweg 2a te Strijen (ontvangen 29 april 2008).
- De Reus beheer b.v. voor het oprichten van een loods op het perceel Edisonweg 24 te Strijen (ontvangen 29 april 2008).
- Woningstichting De Maashoek voor het wijzigen van de gevels en de indeling t.o.v. de eerder verleende vergunning voor het oprichten van een dienstencentrum met woningen op het perceel Grote Weel 1 te Strijen (ontvangen 8 mei 2008).

Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.

Vrijstelling artikel 15 Wet op de Ruimtelijke Ordening: Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens zijn om met toepassing van artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan aan:
- W.G. Bouwmeester voor het oprichten van een woonboerderij, een woning en een schuur op het perceel Oudendijk 12 en 12a te Strijen.

Vrijstelling artikel 19, lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening: Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens zijn om met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan aan:

- P.A. Saers voor het plaatsen van twee dierenverblijven op het perceel Groot Cromstrijensedijk 11 te Strijen.

De ontwerpbesluiten met bijbehorende stukken liggen met ingang van 19 mei 2008 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Binnen de termijn dat het besluit ter inzage ligt kan een ieder een zienswijze omtrent het ontwerpbesluit indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748231). Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de zienswijze nog nader toe te lichten.

Subsidieaanvragen 2009-2012 indien voor 1 juni 2008: In de Subsidieverordening Welzijn Strijen 2004 is in artikel 15, lid 4 bepaald dat een organisatie die in aanmerking wil komen voor een vierjarige budgetsubsidie een aanvraag moet indienen vóór 1 juni van het jaar voorafgaande aan het begin van de vierjarige subsidieperiode. Aangezien de volgende subsidieperiode de jaren 2009 tot en met 2012 betreft, moeten subsidieaanvragen voor de komende vier jaar vóór 1 juni 2008 bij de gemeente ontvangen zijn. Het aanvragen van een subsidie gebeurt via een aanvraagformulier.
Subsidieaanvragen die na 1 juni 2008 worden ontvangen voldoen niet aan de eisen van rechtmatigheid en kunnen niet worden opgenomen in de Lijst van Subsidies 2009-2012.
Organisaties die nu geen gemeentelijk subsidie ontvangen maar daar wel voor in aanmerking menen te komen kunnen contact opnemen met Kees Rommens. Hij is bereikbaar op werkdagen via telefoonnummer 078-6748210 of e-mail: kees.rommens@strijen.nl
Het aanvraagformulier voor een subsidie in de jaren 2009 t/m 2012 is ook te downloaden van de website van de gemeente Strijen.

Tarieventabel behorende bij de Legesverordening 1998: De gemeenteraad heeft in zijn op 22 april 2008 gehouden openbare vergadering vastgesteld de tarieventabel 2008 behorende bij de Legesverordening 1998.
De tarieventabel is aangepast, zodat deze aansluit bij de Algemene Plaatselijke Verordening 2008. Voorts is hoofdstuk 16 van de tarieventabel vervallen doordat de Wet op de openluchtrecreatie per 1 januari 2008 is vervallen.
De tarieventabel treedt in werking op 24 mei 2008. De verordening ligt voor een ieder in het gemeentehuis ter inzage en een afschrift is tegen betaling van de kosten verkrijgbaar. De verordening is ook te bezien op en te downloaden van de website van de gemeente, www.strijen.nl

Wet milieubeheer:
(Dit is een publicatie van de Milieudienst Zuid-Holland Zuid) Op 28 maart 2007 is een melding in het kader van het "Besluit landbouw milieubeheer" ingediend door
Hoeve Schawacht voor het in werking zijn van een reeds bestaande inrichting, zijnde een paardenhouderij, op het perceel Schaweg 13 te Mookhoek.
Naar aanleiding van deze melding is door burgemeester en wethouders van Strijen verklaard dat volstaan kan worden met het melden en dat voor de inrichting geen vergunning op grond van de Wet milieubeheer behoeft te worden aangevraagd.
De melding, onze reactie hierop, en andere ter zake zijnde stukken, liggen van 19 mei 2008 tot en met 13 juni 2008 ter inzage in het gemeentehuis, Waleplein 2 te Strijen.
De stukken kunnen worden ingezien:

- elke werkdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 14.00 uur tot 15 30 uur;

- op de donderdagavond, na telefonische afspraak (tel. 078 - 6748229). Indien daaraan behoefte bestaat kunnen telefonisch inlichtingen worden ingewonnen bij de Milieudienst Zuid-Holland Zuid, tel.nr. 078 - 648 05 00.
De directeur voornoemd vestigt er de aandacht op dat deze bekendmaking uitsluitend een informatief karakter heeft.

Dordrecht, 16 mei 2008
burgemeester en wethouders van Strijen
namens dezen, de directeur Milieudienst Zuid-Holland Zuid.

Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten bekend:

Vergunning voor het plaatsen van driehoeksborden verleend aan:
- Hoffman Outdoor Media B.V., Johan van Zwedenlaan 2 te Groningen voor het plaatsen van 15 driehoeksborden van 27 juni tot en met 6 juli 2008 ten behoeve van de aankondiging van Hippische Dagen te Strijen (verzonden 8 mei 2008).

- Stichting Seuter Rock, de heer R. Stolk, Hoefpad 6 te 's-Gravendeel voor het plaatsen van 15 driehoeksborden van 14 juni tot en met 5 juli 2008 ten behoeve van de aankondiging van de Seuter Rock Festival op 5 juli 2008 te Strijen (verzonden 9 mei 2008).

Evenementenvergunning verleend aan:

- De heer M. de Vlaming, Willem de Zwijgerstraat 1 te Strijen voor het organiseren van een feestavond op zaterdag 28 juni 2008 van 21.00 uur tot 03.00 uur in de loods op het perceel Strijensedijk 3 te Mookhoek (verzonden 14 mei 2008).

Ontheffing voor geluidhinder verleend aan:

- De heer M. de Vlaming, Willem de Zwijgerstraat 1 te Strijen voor het organiseren van een feestavond met muziek op zaterdag 28 juni 2008 van 21.00 uur tot 03.00 uur in de loods op het perceel Strijensedijk 3 te Mookhoek (verzonden 14 mei 2008).

Ontheffing op grond van artikel 35 van de Drank- en Horecawet verleend aan:

- Mevrouw M.A. Overwater, Oudendijk 11 te Strijen voor het schenken van zwak-alcoholhoudende dranken tijdens de Open Dag op 24 mei 2008 (verzonden 14 mei 2008).

Vergunning voor het organiseren van een klein kansspel verleend aan:
- Vrouwenvereniging Dorcas, mevrouw W. de Baat, Schaweg 4 te Mookhoek voor het organiseren van een verloting waarbij de eindtrekking plaatsvindt op 18 oktober 2008 (verzonden 14 mei 2008).

Lichte bouwvergunning verleend aan:

- M. den Dulk voor het plaatsen van een veranda aan de achtergevel van de woning op het perceel Binnensingel 34a te Strijen (verzonden 15 mei 2008).

Reguliere bouwvergunning eerste fase verleend aan:
- M.J. van Marle voor het oprichten van een woning met garage op het perceel Schelpweg 60a te Strijen (verzonden 15 mei 2008).

Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij het bestuurs¬orgaan dat het besluit heeft genomen. In het bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het be¬sluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De behandeling van een bezwaar¬schrift mag volgens de wet maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.

Vrijstelling artikel 19, lid 3 verleend aan:

- Bestratings- en Containerreining Strijen voor het gebruik van de schuur ten behoeve van het stallen van bedrijfsauto's op het perceel Spui 48 te Strijen (verzonden 15 mei 2008).

De ontwerpbesluiten met bijbehorende stukken liggen met ingang van 19 mei 2008 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Binnen de termijn dat het besluit ter inzage ligt kan een ieder een zienswijze omtrent het ontwerpbesluit indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748231). Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de zienswijze nog nader toe te lichten.