Casema

Ziggo biedt gemak en plezier 15-05-2008 | 16:36

Ziggo â het grootste kabelbedrijf van Nederland â gaat op 16 mei van start. Dit is vanochtend bekendgemaakt tijdens de persconferentie van Ziggo in Den Haag. Ziggo komt voort uit de fusie van @Home, Casema en Multikabel, maar beschouwt zichzelf als een geheel nieuw bedrijf. Ziggo levert diensten op het gebied van informatie, communicatie en amusement en wil haar klanten hierbij vooral gemak en plezier bieden.

âDe relatie met onze klanten staat centraal bij Ziggo,â zegt Bernard Dijkhuizen, CEO van Ziggo. âWij leveren diensten zoals televisie, internet en telefonie die een vitale rol in het leven van onze klanten spelen. Daarom staat klanttevredenheid centraal in de aanpak van ons nieuwe bedrijf. We hebben samen met ruim 3000 collegaâs keihard gewerkt aan deze lancering en gaan nu van start om de klanttevredenheid stap voor stap te verbeteren. Er zal vast nog wel iets niet zo lopen als we hadden gewild, maar we staan wel klaar om problemen meteen aan te pakken en op te lossen.â

Vanuit de oorspronkelijke kabelbedrijven zijn vele collegaâs bij elkaar gezet om maximaal te kunnen profiteren van expertise, ervaring en kennis. Deze inzet geeft Ziggo het vertrouwen dat nodig is om 3,3 miljoen klanten met een goed gevoel deel te laten uitmaken van het nieuwe bedrijf. Met behulp van Klantenpanels, waar duizenden klanten deel vanuit maken, en maandelijkse klanttevredenheidsmetingen gaat Ziggo tevens goed luisteren naar haar klanten en ze betrekken bij de verdere inrichting en aanpak van het bedrijf. Ziggo werkt actief aan nieuwe ontwikkelingen. Komende tijd volgt een groter aanbod van programmaâs in HD-kwaliteit, introduceert Ziggo interactieve Video on Demand en brengt het bedrijf de snelheid voor internet naar 100 MBps.

Over Ziggo Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ziggo bedient circa 3,3 miljoen huishoudens, 1,4 miljoen breedband internetklanten, ruim 900.000 afnemers van digitale televisie en 750.000 telefonieabonnees. Producten en diensten voor de klein- en grootzakelijke markt betreffen zaken als telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden. Het verzorgingsgebied â met sterke regionale bases â strekt zich uit over heel Nederland.