Ingezonden persbericht


15 mei 2008

BT Group - Jaarcijfers FY07/08 en resultaten vierde kwartaal 2008

BT Global Services, waar BT Benelux onderdeel van uitmaakt, liet een zeer goed vierde kwartaal zien met een sterke omzetgroei en een significant hogere EBITDA. Tevens zijn belangrijke contracten ondertekend, waaronder met KPMG. Buiten het Verenigd Koninkrijk sloot BT Global Services contracten met 259 nieuwe klanten, waaronder Nycomed en BASF. In de Benelux is dit kwartaal bekendgemaakt dat contracten gesloten zijn met Rijkswaterstaat en Tommy Hilfiger.

BT Global Services hoogtepunten van het vierde kwartaal:
* De omzet van het vierde kwartaal steeg met 10 % tot GBP 2.226 miljoen - het beste kwartaal van de afgelopen 2 jaar. Over het volledige jaar noteerde BT GS een omzet van GBP 7,89 miljard, wat een stijging van 7,9% is ten opzichte van vorig jaar. Buiten het Verenigd Koninkrijk is de omzet gestegen met 28%. De omzet uit MPLS-activiteiten steeg met 19% tot GBP 222 miljoen.
* De EBITDA bedraagt in het vierde kwartaal GBP 304 miljoen, dit is een groei van 13% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Voor het 24e achtereenvolgende kwartaal is er sprake van EBITDA-groei. De EBITDA-marge is 13,7%, een groei van 0,4%.
* In het vierde kwartaal is er voor GBP 2,8 miljard aan contracten afgesloten en over het gehele jaar was dat GBP 8 miljard. Het aantal nieuwe zakelijke klanten die zijn geworven buiten het Verenigd Koninkrijk bedraagt 259.
* De omzet in Europa is gegroeid met 27%, waarvan 18% organische groei. De acquisitie van Frontline is afgerond.
* Tevens is de 'European Customer Value Enhancement Award' van Frost & Sullivan aan BT toegekend.
* GS heeft in het afgelopen jaar gemiddeld meer dan 3.100 nieuwe MPLS-verbindingen per maand geïnstalleerd.

In het vierde kwartaal kondigde BT plannen aan voor uitbreiding van de Professional Services & Consulting organisatie in België. Het doel is om het team de komende jaren uit te breiden tot 150 medewerkers. Tevens kondigde de Benelux organisatie de beschikbaarheid aan van de Connected Retailer Store Solution.

De volledige resultaten en het commentaar van Sir Michael Rake en Ben Verwaayen vindt u via: http://www.btplc.com/News/Articles/Showarticle.cfm?ArticleID=fa1420e5-2f32-4ff9-95df-c72105e0489d.

# # # #



Ingezonden persbericht