Telegraaf Bikini Babes Contest samen met Netlog.com

16/05/2008 13:24

Telegraaf Media Nederland

De Telegraaf organiseert dit jaar in samenwerking met Netlog.com de traditionele 'Glamour Girl-contest' .De populaire lezerswedstrijd is vier jaar geleden gestart bij de introductie van De Telegraaf op zondag en wordt dit jaar verder uitgebreid met online activiteiten op Netlog.com. Lezers van De Telegraaf, Telegraaf.nl en Netlog.com/telegraaf kunnen stemmen op hun favoriete Bikini Babe en maken daardoor kans op diverse prijzen.

Reden voor de uitbreiding met activiteiten op Netlog.com is het vergroten van het contact met het jongere deel van onze doelgroep en het verbreden van de online presence van Telegraaf.nl binnen deze doelgroep.

"Netlog.com biedt ons de gelegenheid onze online presence te vergroten doordat we met de groeiende groep die op social network sites actief is, kunnen communiceren wanneer ze aan het socializen zijn. De deelneemsters genieten het voordeel dat zij via Netlog.com/telegraaf zichzelf via hun eigen platform kunnen promoten door het plaatsten van posts, extra foto's, virals en door het uitbreiden van hun netwerk." Aldus Lara Ankersmit, uitgever van Telegraaf.nl.

Steven Kraal, Country Manager Netherlands van Netlog is ook blij met de samenwerking: "De Telegraaf wil experimenteren met het publiceren van nieuwscontent binnen een social network link en wij kunnen daardoor leuke acties aan onze 1,2 miljoen leden aanbieden."

De eerste wedstrijd, met als thema Bikini Babes, start deze week. De deelneemsters van minimaal 18 jaar oud maken kans op een reis naar een exotische bestemming, bikini's, een fotoshoot in de zondag krant van De Telegraaf. Er kan op allerlei manieren op de deelneemsters worden gestemd. De twee kandidates die op Netlog.com de meeste stemmen vergaren gaan automatisch door naar de finale.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over Netlog.com

Netlog is het belangrijkste Europese social networking platform met een pan-Europese en lokale dimensie. Het platform is momenteel beschikbaar in meer dan 21 landen en 15 talen. Meer dan 34 miljoen leden zijn verbonden door heel Europa en zij genereren meer dan 4 miljard pageviews per maand in al deze landen. Netlog Nv is gevestigd in Gent, België. In Nederland heeft Netlog 1,2 miljoen leden. Het bedrijf heeft 42 medewerkers en meer dan 30 freelance community managers en moderators in heel Europa. Aan het begin van 2007 investeerden Index Ventures en Atomico (Kazaa, Skype, Joost) in Netlog.

Netlog ontving de Red Herring Europe 100 award. De award 'Site of the year' namen zij in ontvangst in 5 Europese landen (Spanje, Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland en Italië) en ook de Mashable Open web award in de categorie 'Mainstream and large Social Networks'.





http://www.telegraaf.nl