Landmachtcampagne grote winnaar tijdens uitreiking SJP-magneten

De wervingscampagne van de Koninklijke Landmacht is afgelopen woensdag 14 mei door de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) bekroond met maar met maar liefst vijf magneten en was daarmee de grote winnaar van de avond.

De magneten wordt jaarlijks uitgereikt voor het meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie. De Geschikt/Ongeschikt-campagne won in de categorieën TV- en Bioscoopcommercials (2 magneten), Interactive Media, Print en Multimediale Campagne. Het consortium Publicis/Maximum/Starcom is samen met de Koninklijke Landmacht verantwoordelijk voor de succesvolle 'Geschikt/Ongeschikt'-campagne.

De lat lag dit jaar extra hoog. Om de waarde van deze creativiteitsprijs te bewaken heeft het bestuur van de SJP dit jaar gekozen voor een 'stevige' jury, met onder andere arbeidsmarktspecialisten. Voorzitter Onno Gout licht toe: 'Wij willen de lat hoog leggen in een tijd dat het aantal inspanningen in arbeidsmarktcommunicatie verhoogd is en creativiteit in boodschap en middel het verschil moet leveren.'

Een aantal weken geleden won een banner uit de campagne ook al een 'Zilveren Lamp', dé creativiteitsprijs binnen de reclamewereld, jaarlijks uitgereikt door de Art Directors Club Nederland.

Categorieën: Internationaal, Overig

Bron: Ministerie van Defensie