16-05-2008 15:10
CREATIEF SUCCES VOOR WERVINGSCAMPAGNE DEFENSIE
Poster van de geschikt/ongeschikt campagne
De 'geschikt/ongeschikt'-campagne van de Koninklijke Landmacht viel
deze week in Haarlem flink in de prijzen. De Stichting Jaarprijzen
Personeelscommunicatie (SJP) bekroonde haar met maar liefst vijf
zogenoemde Magneten. Deze worden jaarlijks uitgereikt aan het meest
creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie.
De wervingscampagne was daarmee de grote winnaar. Zij won in de
categorieën Tv- en Bioscoopcommercials, Interactieve Media, Print en
Multimediale Campagne. Het consortium Publicis/Maximum/Starcom en de
Koninklijke Landmacht zijn samen verantwoordelijk voor de succesvolle
campagne.
Het SJP-bestuur had dit jaar gekozen voor een âstevigeâ jury, met
naast arbeidsmarktspecialisten ook zwaargewichten uit de thema- en
interactieve hoek. Voorzitter Onno Gout licht toe: "Wij willen de lat
hoog leggen in een tijd dat het aantal inspanningen in
arbeidsmarktcommunicatie verhoogd is en creativiteit in boodschap en
middel het verschil moet leveren."
De bekende wervingscampagne werd al vaker bekroond. Onlangs kreeg zij
in de Verenigde Staten de Creative Excellence Award voor beste
multimediacampagne. En een banner uit de campagne was enkele weken
geleden goed voor een Zilveren Lamp. Dit is dé creativiteitsprijs
binnen de reclamewereld die jaarlijks wordt uitgereikt door de Art
Directors Club Nederland.
Gerelateerde links:
Defensie wint internationale prijzen voor wervingscampagnes
Ministerie van Defensie