Ingezonden persbericht


Persbericht

Eerste nummer trendmagazine Second Sight verschenen

Amsterdam, 16-5-2008

Het eerste nummer van het nieuwe trendmagazine Second Sight is verschenen. Voor de pers zijn er recensie-exemplaren beschikbaar.

Second Sight 1 staat grotendeels in het teken van het thema 'Overvloed'. Wat voor effect heeft de toenemende welvaart op ons consumptiegedrag? Hoe zit het met de trend naar consuminderen? En welke kansen zijn er voor bedrijven die willen inspelen op deze en andere trends? Vragen die aan de orde komen in het eerste nummer.

Uit de inhoud:


- Slecht geïnformeerd door alle informatie: een onderzoek naar 'information overload' door Ruigrok | NetPanel.
- De zwerm aan het stuur. Jacqueline Wolfs (DDB Amsterdam) over een nieuw groepsgedrag: van kuddegedrag naar zwermgedrag.
- Het huwelijk van hebzucht en afgunst. Susanne Piet over de vraag of we gelukkiger worden door alle overvloed. En: wat was het mooiste cadeau dat multi-miljonair Paul Getty ooit kreeg?
- Honger naar eenvoud: fooddesigner en foodtrendwatcher Marielle Bordewijk over de toenemende behoefte aan eenvoudig eten.
- Te huur bij een buur: een interview met Michiel van Kleef van Zilok.nl, een nieuwe verhuursite van particulieren voor particulieren

Second Sight is waardevol voor een brede doelgroep, vooral voor marketeers en andere intensieve afnemers van trendinformatie. Voor hen wil het blad een gids in trendwatchland zijn. De oplage van Second Sight is 2.000 exemplaren. Abonnees betalen nu een jaar lang slechts 45 euro (excl. BTW) in plaats van 150 euro: een 'early adopters'-korting van maar liefst 70%. Het blad wordt verspreid via abonnementen en telt nu 36 pagina's.