Ingezonden persbericht


Brands and Games 08 laat adverteerders aan het woord over gaming.

Direct bruikbare cijfers en cases gebundeld in event van IAB, Stichting NLGD en Newzoo.

AMSTERDAM, 16 MEI 2008 - Het programma voor het event Brands and Games 08 op 18 juni te Utrecht staat vast. De hoofdmoot van het event wordt gevormd door 12 presentaties van game bedrijven en uitgevers samen met hun adverteerder. Onder andere Wehkamp, Postbank, Rabobank, Procter & Gamble, Red Bull, Achmea, Vredesteijn, Philips en Sport2000 komen aan het woord over doelstellingen, aanpak en resultaten van hun concrete campagnes. Het ochtendprogramma start met Marco Derksen, voorzitter IAB, die de laatste cijfers en en trends op het gebied van interactive advertising uiteenzet. De inzet van gaming is hierbinnen een sterk groeiend onderdeel. Keynote speaker is Sean Dromgoole, CEO van Gamevision Europe (UK) en SomeResearch (UK), twee toonaangevende onderzoeksbureaus puur gericht op de gamesector. Veel internationale game ontwikkelaars en uitgevers bepalen op basis van zijn onderzoek hun sales- en marketingstrategie. De resultaten geven ook een zeer waardevol inzicht in de verschillende type gamers, cruciale informatie voor adverteerders en hun media- en creatieve bureaus. Hierop aansluitend wordt door TNS NIPO enkele resultaten gepresenteerd van het recent afgeronde Newzoo/TNS NIPO Nationaal Gaming Onderzoek 2008. Het speeddating onderdeel bestaat uit potentieel meer dan 100 mini-meetings. Hiervoor worden nu adverteerders gevraagd hun concrete uitdaging aan te leveren zodat game-gerelateerde partijen ter plekke in sessies van 10 minuten hierover kunnen sparren met de adverteerder. Geinteresserden kunnen zich registreren via www.brandsandgames.org. Kosten 99 euro per persoon. Leden van het IAB krijgen gratis toegang. Leden van IAB, BVA, VEA en PMA krijgen 40% korting op de Festival of Games All Access Pas. NLGD Festival of Games

Brands and Games 08 maakt onderdeel uit van het Festival of Games programma. Het Festival of Games is een van de grootste professionele game festivals in Europa. Het Festival of Games bestaat, naast het event Brands and Games 08, uit een visionair congres, workshops, een zakelijke expo met een career fair en een serious connection event. Het festival wordt tussen 14 en 22 juni 2008 gehouden in Utrecht. www.festivalofgames.nl Interactive Advertising Bureau (IAB)

Het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) is het onafhankelijke orgaan en kennisplatform op het gebied van online advertising, interactive marketing, mobile advertising & iTV. Het IAB kent een specifieke taskforce voor game advertising die o.a. werkt aan de acceptatie van eenduidige meet- en evaluatiemethoden. Andere taskforces zijn search, mobile, video en opleidingen. Circa 120 bedrijven zijn aangesloten bij het IAB. Newzoo

Newzoo is specialist op het gebied van game advertising. Newzoo brengt op dit gebied vraag naar oplossingen (van adverteerders en bureaus) en aanbod (van gaming-gerelateerde bedrijven) actief samen. Newzoo zet zich ook in om drempels te verlagen door o.a. te voorzien in de databehoefte van adverteerders met het Nationaal Gaming Onderzoek 2008. www.newzoo.com Website

www.brandsandgames.org

Contact

NLGD Festival of Games

Martijn Kollau

T +31 (0)6 17455828

E martijn@nlgd.nl

IAB / Newzoo

Peter Warman

T +31 (0)6 15855037

E peter@newzoo.com / gamevertising@iab.nl


---- --