Wereld Natuur Fonds Nederland

Persbericht

Zeist, 16 mei 2008

Wereld Natuur Fonds heeft meest gebruikersvriendelijke website

De website van het Wereld Natuur Fonds (WNF) is donderdag 15 mei bekroond met de Usability Award 2008. Dat betekent dat een vakjury én een publieksjury de site www.wnf.nl beoordeelden als de meest gebruikersvriendelijke, zakelijke website van Nederland.

Nadat de vernieuwde website van de natuurbeschermingsorganisatie eerder al door een vakjury als beste werd beoordeeld, bleek op 15 mei dat de site van het WNF ook de hoogste publiekswaardering kreeg. In totaal brachten bijna 10.000 mensen hun stem uit.

In het juryrapport wordt de site van het WNF geroemd vanwege de uitstraling, de heldere navigatiestructuur, gekoppeld aan een goede 'call to action': overal staat 'Hoe kan ik helpen?'. 'WNF weet een visueel zeer aantrekkelijke site toch nog overzichtelijk en commercieel te houden, dat is knap.'

Johan van de Gronden, directeur van het WNF: ,,On line speelt een centrale rol in onze communicatie. Onze website is bedoeld om bezoekers te informeren over het werk van het Wereld Natuur Fonds, om service te verlenen en bezoekers te inspireren om een bijdrage te leveren aan natuurbescherming.''

Binnen de nieuwe vormgeving van zijn website maakt het WNF veel gebruik van film- en fotomateriaal om de schoonheid van de natuur te benadrukken. Daarnaast wil het WNF het publiek informeren over zijn veldprojecten en werkterreinen. Alle veldprojecten zijn zichtbaar via Google Maps en behaalde natuurbeschermingsresultaten zijn snel te vinden.

De site van het WNF werd december vorig jaar in een nieuw jasje gestoken. Andere genomineerden waren de sites van supermarktconcern Albert Heijn, het Amersfoorste ziekenhuis Meander Medisch Centrum, automotive site Zomoto en Aegon Bank. De sites werden beoordeeld op hun vormgeving, navigatie, inhoud en gebruiksvriendelijkheid.

De wedstrijd rond de meest gebruikersvriendelijke website van Nederland wordt sinds 1999 gehouden op initiatief van 2C Usability uit De Meern. Dit bureau doet onderzoek naar en adviseert over de gebruikersvriendelijkheid van communicatiemiddelen. Eerdere winnaars van de Usability Award zijn Wehkamp, de Rabobank, Phillips en Postbus 51.

////////////////////



Wereld Natuur Fonds Nederland