Bolletje organiseert het Nationale Journalisten Ontbijtpanel

20/05/2008 10:12

Impact

Op dinsdag 20 mei organiseert Bolletje het Nationale Journalisten Ontbijtpanel. Op ruim honderd redacties wordt dinsdagochtend een speciale testdoos bezorgd. In deze doos zit alles wat nodig is om de eerste Hollandse ontbijtcereal te testen: Bröd in de Melk.

BRÖD IN DE MELK EERSTE ECHTE BAKKERSPRODUCT ONDER DE ONTBIJTGRANEN

Bolletje opent als eerste de aanval op de overwegend door Amerikanen en Britten gedomineerde markt voor cereals. Met Bröd In Melk komt er voor het eerst een echt bakkersproduct in het schap van de flakes, fibers en krokante muesli's. Voor de ontwikkeling maakte Bolletje gebruik van de knäckebrödtechniek. Hierdoor heeft Bröd in de Melk een broodachtige geur en (na)smaak en behoudt het zijn krokantheid, ook wanneer het in aanraking komt met melk of yoghurt. Qua gezondheidaspecten als calorische waarde en voedingsvezels laat het veel producten in het schap van de ontbijtgranen achter zich.

ECHT BOLLETJE

Bröd in de Melk past in de reeks productinnovaties die Bolletje vorig jaar zomer bij de introductie van haar nieuwe merkbeleid inzette. Een reeks biscuits, koekjes en ontbijtproducten die uiteenloopt van super gezond tot aan extreem verwennen, maar altijd lekker en goed voor een momentje plezier. Een echte cereal ontbrak nog in deze reeks. Bolletje zwoegde lange tijd op de juiste vorm. De eerste studies dateren al van zo'n 20 jaar geleden. Juist het oude bedrijfsprincipe dat bij Bolletje alle producten 'door de oven gaan' bleek uiteindelijk het verschil te maken met de collega's in het cerealschap. Waar de meeste cereals fabrieksmatig geperst worden (extrusie), is Bröd in de Melk een écht bakkersproduct, met de geur, smaak én voedingseigenschappen van (knäcke)brood. Door de manier waarop Bolletje dit product heeft ontwikkeld valt het in de melk niet uit elkaar, verandert het niet in een drabbige massa, maar blijft het tot in de mond lekker krokant. Met dit onderscheidende product geeft Bolletje de variatieminnende cerealeters echt iets nieuws te kiezen.

ECHTE CEREAL

Omdat steeds meer consumenten ervoor kiezen om gemakkelijk en licht te ontbijten, mogen de cereals zich de afgelopen jaren in een groeiende belangstelling verheugen. Consumententrends geven aan dat een goede cereal snel, lekker en gemakkelijk is. En met name ook de gezondheidsclaims hebben deze productgroep niet ongemoeid gelaten.

De cereals die tot op heden in de Nederlandse winkels verkrijgbaar zijn, komen allemaal van buitenlandse aanbieders. Als Nederlandse ontbijtspecialist was het voor Bolletje een logische beslissing daarmee de strijd aan te gaan. Maar dat moest dan wat hen betreft ook meteen een aanval zijn op alle fronten zijn: de cereal van Bolletje moest leuker, lekkerder en op z'n minst net zo gezond zijn. Om met dat laatste te beginnen: Bröd in de Melk doet het wat voedingswaarde betreft heel goed. Het product zit lager dan de collega's in verzadigde vetten en even hoog of hoger in voedingsvezels. De calorische waarde van Bröd in de Melk komt overeen met die van de speciale balans- en dieetcereals.

En hoewel Bolletje met Bröd in de Melk nergens concessies doet aan de gezondheid, past het wel bij de Almelose bakker om ook eens iets vrolijks in dit zo serieuze cerealschap te brengen.

Rob Willemsen, commercieel directeur: "Met die saaie muesli's kan je dag toch nooit leuk beginnen? Met een lekker vrolijk pak op tafel en een lekkere smaak in de mond start je dag veel beter! Het gezellige gekraak in je mond is misschien wat minder geschikt voor mensen met een kater, maar voor de rest geeft toch iedereen, ook in onze uitgebreide consumententests de voorkeur aan onze krokante bite."

HANDEL EN WANDEL

Bröd in de Melk is er in drie varianten: naturel, (melk)chocola en rood fruit (framboos, aardbei, braam). Het is verpakt per 350 gram in opvallend rode strooiverpakkingen, van het formaat melkpak. Het pak is hersluitbaar, maar ook als het open blijft staan houdt Bröd zijn knapperigheid.

Bröd in de Melk is vanaf week 20/21 in de winkels te vinden en wordt fors ondersteund met tv- commercials, print, sampling (onder andere op de Libelle Zomerweken) en online.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.ikwilbolletje.nl